Gotta be you-Del 6

Tidigare:
Jag förklarade vilket hotell vi bodde på och vart det låg, sen berättade jag att vi bodde där med Isabelle och så.
Han nickade.
-That hotell i really near our hotell! Sa Harry glatt.
Han förklarade vilket hotell dom bodde på , jag hade för mig att jag och Sofie hade sett det när vi var ute och shoppade, jag hade lagt märket till namnet. Det låg faktiskt nära vårat hotell.
-Yeah thats really near! Sa jag.
-Mabye we can met someday and do something fun berfore you go home? Frågade Harry.
Jag hoppade nästan till av glädje samtidigt som jag blev chokad.
Ville Harry träffa mig/oss och hitta på något kul? Jag ville skrika av glädje.
-Yes! That's sounds perfekt! Sa jag glatt.
Han skrattade lite åt min glada reaktion.
-Mabye i can have your number? Sa Harry.

Från Sofies syn:

Vi hade sakt hejdå till killarna då dom skulle svänga in för att hämta deras saker och så i arenan medans vi skulle fortsätta mot bussen. Innan vi skiljdes av hade vi fått en kram av dom alla, det hade pirrat i hela mig. Dom var så varma och så mjuka och dom doftade så gott. Jag tror jag hade blivit nästan lika galen i dom som Emma var!
Jag kollade mot Emma, hon log för sig själv.
-Vad flinar du åt? Sa jag , men säkert flinade jag minst lika mycket själv.
-Haha sluta, inget, sa hon , men jag såg på henne att hon var extra glad för något.
-Men det är du som ska sluta, säg nu! Jag ser ju det på dig du kan inte dölja något för mig. Föresten! Varför gick du och Harry så långt bak? Sa jag.
-Haha, okej du har rätt, du känner mig för bra asså! Vi gick och pratade.. Sa Emma och log.
-Om vad? Sa jag nyfiket.
-Haha, allt möjligt! Sen bytte vi nummer.. Sa Emma.
Jag blev lite förrvirrad? Hörde jag rätt, bytt nummer? Redan?
Jag tvingade henne förklara allt vad dom hade sagt och hur dom hade kommit in på att byta nummer.
Men när hon förklarat allt var jag inte lika fövirrad längre.
Jag nickade och var glad för hennes skull.
-Kan du fatta att du har Harry Styles nummer! Wow, tänk om du skulle veta att du skulle fått det här innan vi åkte hit, du skulle aldrig tro det!
Hon log.
-Nej mina förväntningar var att få se dom.Men nu har jag pratat med dom, kramat dom, ätit med dom och fått Harrys nummer..Jag fattar det knappt själv! Sa Emma och skrattade.
Jag skrattade också.

Lite längre fram satt tre tjejer på en bänk. Jag hade lagt märket till att dom hade stirrat på oss hela tiden, jag kände lite oro i magen. Varför kollade dom så mycket? Vi kom närmare och närmare. När vi var endast några meter ifrån såg jag att det var tjejerna inne i arenan som inte hade flyttat på sig när vi skulle gå förbi och dom som hade tagit krokben för Emma.
Jag kollade på Emma, hon hade samma blick tillbaka alltså hade hon också sett att det var dom.
Tjejerna började skratta och vi skulle presic gå förbi dom.
-Do you actully think that one direction likes you or something? Sa en av tjejerna.
Jag kände hur det knep sig i magen, tjejens röst var dryg och utmanade. Jag hade bråk och tjafs, jag drog lite i Emmas arm som ett tecken på att vi skulle fortsätta. Men Emma som oftast brukade tjafsa tillbaka om någon "muckade" mot henne stannade.
-No? We haven't said that? Sa Emma.
-But i see one your face, you look soo happy, just beacuse you talk to them! Tss..like they would like you guys? Sa tjejen och himlade med ögonen och dom andra två tjejerna skrattade.
Rodnaden steg upp för mina kinder, jag hatade att jag inte vågade säga emot utan skulle stå där och skämmas istället!
-Just beacuse you never had eat whit them! Sa Emma med riktigt dryg röst tillbaka.
Tjejerna såg chokade ut.
-What did you said? Do you think that we are scared for you? Just beacuse you eat mc donald's whit them! Haha, that were not even them how asked you, you guys invited your selfes! Sa tjejen och skrattade högt.
-No! They asked us actully and now i have better things to do then talk to you! Sa Emma och vi började gå iväg.
-Loosers! Ropade tjejerna efter oss.
Jag såg på Emma att hon var rasande. Det var ingen idé att säga något.
Emma vände sig om.
-Bitches! Skrek hon så högt hon kunde.
Jag såg tjejernas reaktion och dom började springa mot oss.
-Spring! Skrek Emma och vi satte fart.
Mitt hjärta dunkade snabbt, vad skulle dom göra om dom hann ifatt oss?
Emma som var lite snabbare än mig var lite före. Jag kände paniken inom mig, busshållplatsen var kanske tjugo meter fram. Där skulle vi ju vara tvungna att stanna, alltså skulle dom hinna i fatt oss. Eller skulle Emma springa vidare, då skulle jag ju vara tvungen att springa efter.
Då såg jag bussen komma och mitt hjärta lättade, lite tur skulle vi ha idag i alla fall.
Vi kom fram till busshållplatsen presic som bussen kom. Emma tröck med panik på dörröppningsknappen. Vi hoppade snabbt in och hoppades på att dörrarna skulle stängas snabbt. Men jag såg att tjejerna stannat cirka tio meter bort, dom pekade finger mot oss. Presic innan dörrarna stängdes hörde jag hur dom skrek.
-Someday you will have to pay for what you said!
Och sedan stängdes dörrarna och bussen rullade iväg.

Från Emmas syn:

Vi var tillbaka på hotellet och hade gått in till Isabelle så hon skulle veta att vi var tillbaka.
Hon berättade om mötet som hade gått bra och vi berättade om konserten och det som hände efteråt.
Isabelle lyssnade noga.
-Wow vilken dag ni måste ha haft! Ni är väl helt slut nu? Sa Isabelle när vi berättat klart.
Vi båda nickade.
Sedan gick vi tillbaka till vårat rum.
Vi orkade inte fixa oss för natten så vi lade oss med alla kläder och sminket på.

Jag vaknade nästa morgon av att det sved i ögonen, jusste mascaran från igår var ju kvar.Jag klev upp ur sängen och gick in i badrummet. En liten chock fick jag då jag såg mig själv i spegeln, såg som jag hade hade varit på värsta partyt igår och nu såg jag ut som ett troll. Jag var svart under ögonen och håret var rufsigt och stog åt alla håll, tänderna kändes skitiga och kläderna hade blivit lite skrynkliga. Jag tvättade ansiktet, borstade håret och tänderna och sen hoppade jag in i en varm och skön dush. När jag dushat klart klädde jag på mig rena kläder, blåste håret och satte upp det i en tofs. Nu kände jag mig ren och fräsh igen! Sofie låg fortfarande och sov. Jag funderade för mig själv vad jag skulle hitta på tills hon vaknade. Jag tog upp telefonen och märkte att jag hade fått ett sms.
"Hi! Is it Emma? I just want to check so it is the right number! ;) / Harry"
Jag blev helt varm i hela mig när jag läste det.
"Hi! Yes it's Emma! :) " Svarade jag tillbaka.
Det tog inte lång tid innan jag fick ett till sms.
"Good! We have a free day today, mabye you and Sofie want to meat us and do something fun? :)"
Det pirrade till i magen, ville han verkligen träffa oss! Oh va kul, men vad skulle vi göra och när? Jag fick lite panik , tänk om dom stog utanför hotellet eller något redan? Och jag som inte ens va sminkade eller nåt?! Och Sofie , hon såg ut som jag hade sett ut när jag vaknade.
"It sounds fun! Mabye after lunch? We have to fix somethings first, is it okey?" Smsade jag tillbaka.
"Yes it sounds perfekt! We will be outside your hotell around one o'clock! See you then! :) xx"
"Okey :)" Svarade jag.
Jag kikade mot klockan, den var halv tolv redan! Om en och en halv timme skulle dom vara här!

------------------------------------------------------------------------------------

Va vill dom där tjejerna egentligen? Vad har Sofie och Emma gjort dom egentligen?
Emma måste fått lite panik när hon såg att klockan var halv tolv och killarna var där snart? Kommer dom hinna? Det är ju trots allt en och en halvtimme men dom ska ju äta frukost och sen måste ju Sofie dusha och allting? Vi får väl se om dom hinner och vad dom hittar på när dom träffar killarna, i nästa del kommer det och lite till! ;)

Tack så jätte mycket för era gulliga kommentarer! Det gör mig glad och det gör att jag vill fortsätta skriva, så tack, ni äger <3 . Fortsätt gärna kommentar och skriv vad ni tycker? Något jag ska ändra eller förbättra?
xoxo


Kommentarer
Saga

Jättebra som alltid!<3<3

2012-07-22 @ 15:28:52
Bethany

Hahah ser man på några tjejer är avensjuka xD

Nää, men JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTE BRA NOVELL WOOOHHOOO!

Längtr tills nästa del (:



Hugs,bethnay :)xx

2012-07-22 @ 22:16:16
Elvira

Hej jag har svarat på din kommentar och vill mer än gärna göra ett länkbyta jag länkar din blogg nu :)

Ha en bra dag och lycka till med skrivandet :)

2012-07-23 @ 14:28:16
Elvira

Hej jag har svarat på din kommentar och vill mer än gärna göra ett länkbyta jag länkar din blogg nu :)

Ha en bra dag och lycka till med skrivandet :)

2012-07-23 @ 14:28:53
alva

jag börja läsa den här novellen idag och den är asbra :D ´lääängtar jättemycket tills nästa del kmr ut :D

2012-07-23 @ 22:26:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0