Gotta be you-Del 18

Tidigare:
Blicken stannade vid bokhyllan, där stog nämligen en bok med stora bokstäver "CUPCAKES". Yes! Sofie älskade ju cupcakes. Jag skulle kunna överaska henne genom att baka några.
Kanske ville Harry hjälpa till?
-Harry, i thougt about one thing. I guess we made a really big mess here yesterday,and i guess i didn't was so friendly to Sofie..So i thougt that I can indemnify her by making some cupcakes! Do you want to help? Sa jag.
-That's sounds like a relly great idea! Ofcurse i am on it, i also want to indemnify Sofie for the mess i did at her house..I feel so stupied! Sa Harry.
-So come on then! We have to do them before the get home! Sa jag och ställde mig ivrigt upp!
 
Del 18
Emmas syn:
 
Vi sprang som små barn världens fart ut i köket. Helt plötsligt hade jag fått ny energi, jag skulle göra världens finaste cupcakes och Sofie skulle bli sååå glad!
Jag började ställa fram allt på bordet, ingridienser, skålar osv. Jag satte på ugnen och sen kunde vi börja! Tillsammans började vi med själva smeten som skulle bli muffinsarna som vi sedan skulle garnera med frosting. Jag tänkte inte alls på gårdagen utan var helt inne i baket. Men Harry såg lite besvärad ut, gillade han inte att baka?
-I can do it be myself if you want to, i mean if you are tierd or something, sa jag.
Det såg ut som jag hade väckt Harry ur hans djupaste tankar, han skakade på huvudet.
-No no, i was just thinking about one thing..Sa Harry.
Jag nickade bara, det kändes fel om man skulle fråga massor om vad det var, man visste ju inte om det var personligt eller liknande.
Vi fortsatte baket och vi pratade inte så mycket, men som tur av så var radion på så den fyllde ut tystnaden. Vi var klara med smeten och hällde den i muffinsformar och stoppade in dom i ugnen.
Sedan började vi med frostingen, det skulle vara rosa frosting!
-Uhm..Emma i think there is something i gotta tell you,började Harry lågmält. Han lät inte särskilt glad och jag blev fundersam vad det kunde vara.
-Okey, sa jag och började atomatiskt göra allt saktare.
-It's about yesterday..Sa han.
Nej, var han tvungen att dra upp det igen? Jag som nästan hade glömt bort det..
-It was just not the alochol Emma, sa Harry.
Jag hängde inte med och såg säkert ut som ett stort frågetecken.
-The kiss, or yeah that we maked out..The reason was just not the alcohol, i think i like you..
 
Sofies syn:
 
Vi hade gått runt ett tag i stan när vi bestämde för att dela på oss. Eftersom att Zayn, Louis och Liam ville gå till en spelaffär och Jennifer och Julia skulle kolla på en klänning på HM. Dom gick åt olika håll, vi bestämdes att ses på samma ställe om en timma.Då var det jag och Niall ensamna.
-So where do you want to go? Sa Niall glatt.
Jag försökte tänka på om det var något jag behövde hemma. Då kom jag på att min body lotion tagit slut i morse efter duschen.
-I know, we can go to the body shop!
Niall såg lite frågande ut men han nickade i alla fall och hängde på.
Vi gick in i affären och jag blev helt exalterad av att se alla fina burkar med bodylotin, bodyscrub och massor annat. Jag började lukta på några body lotions och lät Niall också lukta. När vi hade luktat på alla frågade jag Niall:
-Which tastes the best?
Han luktade på några en gång till och pekade sedan ut den med jordgubbs lukt. Jag tog den och gick till kassan för att betala. Niall kom tätt efter mig. Det var några framför oss. När jag kom fram till kassan tog Niall bodylotinen och betalade åt mig med sina pengar.
Jag försökte säga emot men han bara blickade med ena ögat.
-Chill hunny, i take it, han log sådär superduper gulligt och jag bara himlade med ögonen och log tillbaka, han skulle ändå inte ge sig.
 
När vi kommit ut ur affären tackade jag honom så jätte jätte mycket och han bara skrattade.
-I do everthing for you, sa han och kollade mig djupt in i ögonen vilket fick mitt hjärta att slå snabbare.
Vi gick där genom stan och jag kände att jag var på en annan planet. Tänk att jag, Sofie, går här med världens underbaraste kille, Niall Horan!! Tanken fick mig att vilja skrika av glädje. Då kände jag hur Nialls tog ett fast grepp om min hand, jag kollade upp mot honom och log. Han log sitt perfekta leénde tillbaka och mitt hjärta tog glädje skutt.
 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------
 
Sådär ja! Nu kom äntligen del 18! Va tycks mina kära läsare? ;) Love is in the air, eller har jag fel? Haha, lite kärlek där både hos Sofie och Emma. Fast kanske på olika sätt? Hur reagerar Emma på det Harry sa? Och blir det något mer mellan Sofie och Niall?
 
Jag ska sluta att välja ut en kommetar varje inlägg,för det är alldeles för svårt att välja, vill ju skriva till er alla! Vilket jag ska göra också, nya blogg.se har ju kommit ut med en smart sak, nämligen att svara på kommeterar i kommentars fältet liksom, ni fattar hur jag menar va? Så från och med nu svarar jag på kommentarer där, så håll utik efter att ni skrivit en kommentar!! 
 
xoxo
 


Kommentarer
alva

äntligen!! har längtat jättemycket efter det här kapitlet! :D jättebraaa :D:D meer

Svar: Åh så kul att jag hat nån som till och med längtar efter kapitel, får mig såklart vilja skriva ännu meeeer!! :D
None None

2012-08-28 @ 21:57:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0