Gotta be you-Del 12

Tidigare:
Efter ett tags väntan såg jag hur killarna kom gåendes med resväskor lite längre bort. Jag blev glad inombords. Jag såg hur tjerna som stog en bit bort också reagerade när killarna kom! Det måste ju vara Julia och någon mer.Harry började springa mot oss och jag såg hur Niall också hängde på och började springa. Harry omfamnade mig i en stor, stor kram jag började skratta av glädje. Sedan kramade jag Niall också.Jag såg hur Zayn, Louis och Liam kom gående mot oss tillsammans med dom tjejerna som jag hade misstänkt var Julia och någon mer. Jag hade alltså rätt. Vi hälsade glatt på Zayn, Louis och Liam. Sedan presenterade Zayn oss för Julia och hennes kompis som hette Jennifer. Dom båda två verkade jätte trevliga! Vi alla pratade lite. Sedan bestämde vi oss för att vi som ska sova hos Sofie åker dit och dom andra hem till Julia så hittar vi på något i morgon allesammans imorgon!

Vi kom fram till Sofies hus och vi gick in. Denna helg skulle bli awsome!

Från Sofies syn:

Som tur var hade jag varit noga med att städa hela huset igår efter skolan så nu var det fint. Vi hade bäddat tillsammans åt killarna i vardagsrummet på två gästsängar. Mitt rum låg presic bredvid vardagsrummet och där skulle jag och Emma sova. Harry och Niall hade lagt sig ner i deras gästsängar.
-Oh i am so tierd after the flight trip! Sa Harry.
-I understand you, sa Emma.
-But know we can't sleep , we have to fix some food! Sa Sofie huritigt.
Niall satt sig hastigt upp i sängen.
-Did someone say food?! Sa han.
Vi alla skrattade sedan gick vi in i köket och jag började plocka fram lite saker. Jag hade tänkt att vi kunde göra tacos, enkelt och gott!
Harry och Emma hjälpte tillsammans till med att steka köttfärsen och hälla i kryddan och så medans jag och Niall började hacka gurka och fixa med grönsakerna.
Jag hade satt på radion så vi kunde lyssna på lite musik samtidigt.
Vissa av låtarna kände killarna igen , men när dom pratade mellan låtarna såg dom ut som frågetecken.
Vi pratade och skrattade, det var riktigt trevligt! Harry och Emma blev klara lite tidigare med köttfärsen så dom fick i uppdrag att duka också. När allt var klart slog vi oss ner vid matbordetn och högg in!
Niall lös upp när han tog första tuggan.
-This tastes really good! Sa han glatt.
Vi kände oss alla stolta över hur gott det var, vi hade ju faktiskt gjort det tillsammans!

När vi hade ätit upp slängde killarna sig i sina sängar och jag och Emma satte oss i soffan bredvid.
-Thanks for the food Sofie! Sa Niall och log.
-Nothing to say thanks for, we did it together!
Niall bara log, jag blev alltid varm i hela mig av hans söta leénde!
Jag såg hur Emma satt och kollade ner i sin telefon. Hon suckade lite.
-Va är det? Frågade jag henne.
-Det är pappa, han undrar om vi kan gå en sväng med Trixie för dom är hos min faster under kvällen. Sa hon.
-Visst varför inte, vi kan ju gå och hämta henne sen gå en sväng, du bor ju inte så långt ifrån. Sen kan det ju vara kul för killarna att se lite i området!
Sofie nickade och började svara på sms:et.
Killarna bara kollade på oss.
Jag förklarade för dom va vi hade sakt.
-It sounds good! I like dogs, sa Niall och log.
Harry nickade som tecken på att han höll med.
Vi gick ner och drog på oss skorna sedan gick vi ut och jag låste efter oss.

Från Emmas syn:

Det hade blivit ganska mörkt ute. Som tur var så lös ju gatulyktorna upp gatan. Det var rätt kallt också, det började ju trots allt bli höst!
-Brr i am freezing, it was cold outside! Sa jag.
Harry som gick bredvid mig drog av sig sin tjocktröja och höll fram den mot mig.
-Here, you can take it, sa han och log.
Han var så sjukligt snygg och hans leénde.. hela jag smälte!!
-Oh, but now you are going to freeze! Sa jag.
-I have an idea, we can share the sweater! Sa Harry och la tröjan runt oss båda. Vilket gjorde att vi gick väldigt nära varandra. Det kändes så mysigt och hela jag blev varm och glad, men ändå kändes det lite konstig..Men jag visste inte varför.

Vi kom fram till mitt hus och jag sprang in och hämtade Trixie samtidigt som jag hämtade en tröja.
Jag låste och sprang och ut till dom igen.
Trixie började hälsa på alla. Extra glad blev hon att se Sofie! Trixie nosade mycket på killarna, speciellt Niall. Hon nosade han lite mellan benen och Niall såg lite generad ut.
-Uhm..what is she doing? Sa han.
Vi alla skrattade lite samtidigt som det blev lite pinsamt. Men vi struntade i det och började gå. Harry som märkte att jag hade tagit en egen tröja tog på sig sin igen.
-So do you know where Julia live? Frågade Sofie killarna.
-No we don't , but mabye i can call Lou and ask, then we can look if we find it! Sa Niall.
Niall ringde.
När dom pratat klart berättade han att dom bodde nästan presic bredvid ICA affären. Jag visste vart affären låg och vi började gå däråt.
Vi kom fram och det var ett vitt hus bredvid, vi alla höll med om att det måste vara det huset.
-Should we do something, like knock one the windows? Sa Harry busigt.
Men det såg mörkt ut i huset, dom kanske hade lagt sig, vilket vi också borde göra. Det var ju sent och imorgon skulle vi ju hitta på något roligt!
-Tomorrow mabye, but now i am so tierd! Sa Niall.
-Yes, we should leave Trixie at my house then go to Sofie and sleep! Sa jag.

Vi hade kommit hem till Sofie och vi hade borstat tänderna och krupit ner i sängarna.
Dörren från vårat rum till vardagsrummet var öppen.
Vi hörde hur Niall och Harry viskade och skrattade.
-We can hear you guys! Ropade Emma.
Då började dom skratta ännu.
-What is so funny? Sa Emma.
-Nothing, sa Harry men man kunde höra att dom gjorde allt för att hålla skrattet inne.

 

Bild 1: Tacos! Bild 2: Harry Styles och hans härliga leénde!

-----------------------------------------------------------------------

Vilken toppen kväll det blev! Va gulligt av Harry att dela med sig av tröjan. Emma tyckte det ju kändes bra, men ändå lite konstigt, undra varför?
Nu vet dom ju vart Julia bor, så om dom ska hälsa på dom andra imorgon kanske? Annars händer säkert något annat kul! Va fnittrade egentligen Harry och Niall åt när dom skulle sova?

I nästa avsnitt får ni veta vad det är för kul som sker nästa dag då dom alla ska ses! Kanske lär Emma och Sofie lära känna Julia och Jennifer lite mer? Vi får väl se, fortsätt läs sötnosar! <3 Föresten, fem kommentarer på detta inlägg och nästa inlägg kommer senare ivkäll eller imorgon :D (beroende på hur snabbt ni kommenterar höhö :)

Ebba

Du är sjukt duktig på att skriva (asså du ver lixom veskriva så man kan leva sig in i det)

2012-07-21 @ 21:25:45

Tack så mycket Ebba! Ja tanken är väl att man ska kunna leva sig in i det lite, så bra att man kan det! :D Återigen tack för din fina kommentar, ni alla är toppen!









Kommentarer
Saga

Jättebra som vanligt!!<33

2012-08-05 @ 22:44:45
Ifrah

Åh det känns som det var 100år sedan du uppdatera så jätte bra del ^^ vad har Gent med Henrik och vf är Harry så arg för ?;)

2012-08-06 @ 10:53:15
alva

Grymt braaaaaaaa!!

2012-08-07 @ 00:09:01
Jennifer

Superbra del!! Ledsen för att jag inte hr kommenterat på länge:( jag har varit på läger i en vecka där jag inte har haft någon internetanslutning..

Ha det bra så länge! Kram! :) <3

2012-08-09 @ 22:16:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0