Gotta be you-Del 15

Tidigare:

-Förlåt att jag snodde, nej det är ingen fara det blir inte som sist! Chilla lite nu, släpp loss! Kom vi dansar, sa hon och drog med mig ut på golvet där Niall och Louis dansade på skojj. Jag kände mig lite stel och dansade lite.
Sedan kom Harry också ut på golvet och som tur var så började Emma dansa med honom istället.  Jag gick iväg och ställde mig vid Jennifer och Liam.
-Do you know where Emma got the vodka bottle from? Frågade jag dom.
Jennifer nickade.
-Yes, she went down to the basement and when she come back she hade the bottle whit her. Sa Jennifer.
-Okey, svarade jag fundersam. Ju mer jag tänkte på det desto argare och förrvirrad blev jag.
 Jag slängde blicken mot Emma och Harry, dom hade började dansa tätt inpå varandra, det såg riktigt närgånget ut..Hur skulle den här kvällen sluta?

Från Emmas syn:

Jag var som i en annan värld, denna värld var garanterat så mycket bättre! Jag slängde med håret och log flörtande mot Harry. Han log likadant tillbaka och jag brast ut i ett skrattanfall.
-You look so funny when you do that! Sa jag lite sluddrigt åt Harry.
Han skrattade och gjorde massa andra roliga miner.
Han såg för roligt ut! Jag skrattade tills jag knappt kunde andas.
Skrattet ledde till att jag blev kissnödig. Vart fanns toan nu igen? Jag började vinligt leta mig fram och kikade in i varje rum för att se om det var en toalett.
Jag kände hur någon tog ett hårt grep om min arm, aj vad ont det gjorde. Jag kollade och såg att det var Sofie.
-Vart är du påväg? Lät hon tjurigt. Hon lät som en polis, vilket fick mig skratta.
-Polis polis potatisgris! Sa jag åt henne.
-Va gaggar du om? Skärp dig Emma allvarligt! Hur jäkla mycket har du hunnit dricka egentligen? Hon lät bestämd, hon kunde inte tro att hon skulle bestämma över mig.
-Sluta du är inte min pappa, sa jag och röck mig våldsamt loss och återgick till mitt försök att hitta toaletten.

Sofies syn:

Jag gav upp och hon vinglade iväg. Jag ville inte att det skulle leda till ett sådant bråk som hade skett sist.
Någon lade en hand på min axel och jag kollade bak. Det var Niall. Konstigt nog blev jag lite lugn av hans närhet.
-Is she okey? Frågade Niall och syftade på Emma.
-I don't know.. She don't need so much to get drunk.. Sa jag med en suck.
Niall kollade mot Harry som stylade runt på dansgolvet.
-Not he either, sa Niall.
Jag suckade lite.
-I just don't know how to stop her! When i am going to tell her something she just get's mad at me.. Sa jag.
Niall nickade förstående.
-Alcoho is doing people to diffrent persons..Sa Niall.
Jag nickade han hade rätt, helt rätt.. Det brann lite under ögonlocken och en tår rann ner för min kind. Nej nej, inte gråta nu Sofie! Försökte jag övertala mig själv men det gick inte att stoppa. Niall lade armen om mig.
Han sa ingenting men det kändes skönt att ha han i min närhet. Han torkade bort tåren med sin hand.
Jag såg hur Julia och Jennifer kom småspringades mot oss.
-What is it? Sa dom chokade och kollade på mig.
Jag snörvlade och torkade bort en tår som hade droppat ner på min kind. Jag överreagerad ju bara, skärp dig Sofie! Emma tog lite sprit och tjafsade lite med dig det är inte hela världen! Jag försökte övertala mig själv att det bara var det jag var ledsen för..Men jag visste ju att det var något mer som gjorde ont djupt inne i mig..Emma fick mig att tänka på hur pappa kunde vara när han var full. Den hemska tanken fick mig att må illa. Hur han skrek, kastade saker och var rikitigt våldsam. Jag var mindre då, jag gömde mig alltid i mitt rum, i sängen, under täcket..För att slippa höra allting, men jag hörde det i alla fall, hur han och mamma skrek på varandra, hur saker gick sönder, det gjorde ont inom mig.. Nu var det ett tag sen han blev så, han hade verkligen försökt skärpa sig, vilket jag var vädligt tacksam för. Men minnena fanns ändå kvar..
-Uhm.. i am fine, it's just..or i am fine, sa jag med krasslig röst.
-No, your not fine Sofie! I can see that! Sa Jennifer.
Hon hade rätt..Men att berätta hela historien skulle bara få mig må sämre.
Emma hade kommit tillbaka från toalettbesöket.
Jag kollade på henne hur hon vinglade fram och log sitt fylleleénde när hon fick syn på Harry, det gjorde ont att se henne så.
Hon sprang fram till Harry som omfamnade henne i en kram, kramen ledde till en puss och pussen ledde till hångel.. Men vänta nu , va? Vad har jag missat? Sen när tog dom det steget? Tankarna snurrade i huvdet och Niall , Jennifer och Julia såg minst lika förvånade ut.
-I guess the wont remember anything of this tomorrow..Sa Niall.
-No..Svarade jag.

Julia, Jennifer, Louis, Zayn och Liam skulle gå hem till Julia.
Jag och Niall kramade om dom alla. Emma hade däckat i soffan och Harry på golvet..
När dörren stängdes igen hörde vi hur tyst det var.
Vi gick in i vardagsrummet, för första gången på hela kvällen tände jag taklampan, för förrut hade bara smålampor varit tända. Då märkte jag hur stökigt det var. Hade Harry och Emma lyckats stöka så här mycket?
Det låg flera glas på golvet, vodkaflaskan som hade varit full från början var det bara en tredjedel kvar i. Spriteflaskan var tom och låg slängd på golvet. Kuddarna som legat i soffan var på golvet.. Harry låg mit i röran och Emma låg på soffan. Dom båda snarkade lite smått.
Jag började plocka upp lite glas och gick ut med dom i köket. Niall kom efter mig med några glas han också.
-Thanks for helping me, sa jag och log mot honom.
-No problem, sa han och log tillbaka.
Vi städade till lite och slog sedan ner oss trötta i varsin fotölj. Då kom jag och tänka på vodkaflaskan, vad skulle jag göra med den? Skulle jag hälla i vatten så att den blev full igen och sedan ställa tillbaka den i skåpet? Skulle pappa känna att någon hällt vatten i den? Skulle han märka att det inte stog på samma ställe?
Jag bestämde att jag skulle fixa det imorgon. Pappa och mamma skulle ändå inte vara hemma förns på måndag.
Jag gäspade stort och Niall gjorde det samma.
-I am so tierd, i want to sleep, sa jag med trött röst.
-Me to! Sa Niall.
-Should we leave them here? Sa jag och nickade med huvudet mot Emma och Harry.
-Yeah, i think the have to lern from their mistakes, sa Niall och menade att dom skulle få sova där för att lära sig inte bli så fulla och däcka.
Jag nickade, han hade ju helt rätt!
Jag släckte alla lampor på nedervåningen och kollade så att ytterdörren var låst. Sedan gick jag och Niall upp och borstade tänderna och så.
Niall lade sig till rätta i sin extra säng ute i vardagsrummet vi sa godnatt och sedan gick jag och la mig i min säng, jag tog ett djupt andetag och försökte glömma allt som hänt under kvällen och slöt ögonen.

Nästa dag, Emmas syn:

Jag vaknade av att solens starka strålar lös på mig. Jag öppnade ögonen och kisade, fy så irriterande det var! Jag försökte ta tag i täcket och dra bort det för att sedan gå och dra ner rullgardinen. Men jag hade inget täcke på mig, och i fönstret fanns ingen rullgardin. Jag var inte ens hemma , jag var hos Sofie , i hennes vardagsrum. Förrvirrat satte jag mig upp i sängen. Jag kände hur det snurrade i huvudet och det värkte. Då såg jag att Harry låg bredvid mig på soffan. Jag kände en klump i magen , jag visste inte om det var av oro eller illamående.
Då fick jag syn på flaskan på bordet, den var nästan slut. Det knep sig i magen, nej nej, vad hade hänt igår egentligen? Jag svalade nervöst.. Ett svagt minne från gårdagen kom upp i mitt huvud. Jag hade suttit i soffan tillsammans med Harry, det hade känts lite stelt och tråkigt. Då hade jag fått den dumma idén att alkohol skulle göra mig lite piggare och socialare, jag visste vart Sofies pappas skåp fanns. Jag hade smitit ner när Sofie var uppe och hämtade något i sitt rum, sen kom jag inte ihåg så mycket mer.. Hur dum kunde jag va egentligen? Jag var säker på att Sofie skulle vara väldigt arg och besviken på mig, vilket fick mig att känna mig ännu dummare. Harry vred på sig och jag stelande till, bara inte han vakna nu. Vad skulle vi säga till varandra? Och vad hade vi gjort igår egentligen, varför sov han bredvid mig? Tanknarna bara flög runt och jag hade helt enkelt ingen aning..



Bilderna lånade från google!

----------------------------------------------------------------------------------

Kvällen slutade väl sådär? Kanske inte som dom hade tänkt sig. Harry och Emma blev ju lite fulla och galna.. Kommer dom ens komma ihåg att dom hånglade?
Va snäll Niall var och hjälpte Sofie med städningen osv! :)
Emma verkade ju lite bakis när hon vaknade, så vad händer nu då? Är Niall och Sofie arga på Harry och Emma? Hur reagerar dom när dom får veta vad som hände? Får dom ens veta? Lär vidare och ni får se! Ni får se snabbare om ni kommenterar mycket! 

Wilma x

Har suttit och läst alla delar nu hehe.. Är AWESOME! Mer mer mer! ❤

2012-08-14 @ 01:18:52

Kul att det kommer lite nya läsare! För jag antar att du är "ny" eftersom du läst alla delarna nu! Kul! Och ännu mer kul att du tycker dom är awsome, jag blir sååå glad! Tack Tack Tack söta du! :) Ja mer lär det bli, kram! Hoppas du kommer fortsätta läsa och kommetera!



Kommentarer
Saga

Sjukt bra!!<33

2012-08-14 @ 10:44:38
alva

sjukt bra! meeer :D

2012-08-14 @ 16:55:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0