Gotta be you-Del 16

Tidigare:

Förrvirrat satte jag mig upp i sängen. Jag kände hur det snurrade i huvudet och det värkte. Då såg jag att Harry låg bredvid mig på soffan. Jag kände en klump i magen , jag visste inte om det var av oro eller illamående.
Då fick jag syn på flaskan på bordet, den var nästan slut. Det knep sig i magen, nej nej, vad hade hänt igår egentligen? Jag svalade nervöst.. Ett svagt minne från gårdagen kom upp i mitt huvud. Jag hade suttit i soffan tillsammans med Harry, det hade känts lite stelt och tråkigt. Då hade jag fått den dumma idén att alkohol skulle göra mig lite piggare och socialare, jag visste vart Sofies pappas skåp fanns. Jag hade smitit ner när Sofie var uppe och hämtade något i sitt rum, sen kom jag inte ihåg så mycket mer.. Hur dum kunde jag va egentligen? Jag var säker på att Sofie skulle vara väldigt arg och besviken på mig, vilket fick mig att känna mig ännu dummare. Harry vred på sig och jag stelande till, bara inte han vakna nu. Vad skulle vi säga till varandra? Och vad hade vi gjort igår egentligen, varför sov han bredvid mig? Tankarna bara flög runt och jag hade helt enkelt ingen aning..

Sofies syn:

Jag vaknade av att jag hörde steg utanför mitt rum. Jag kollade och försökte se vem det var, men såg inte från sängen, eftersom dörren bara var lite på glänt. Då öppnades dörren helt och jag såg Niall. Han log.
-Sorry if i wake you up! Sa han tyst.
-It's okey, sa jag.
Han log ännu mer mot mig, varför log han så mycket?
-You are so cute when you just has wake up, sa han och skrattade tyst.
Åh nej, jag såg säkert ut som ett troll med håret åt alla håll. Jag rodnande i alla fall lite och log.
-You too! Sa jag tillbaka.
-Haha, really? Sa han och småskrattade.
Jag nickade.
-But the reason why i came in where not to see you when you just has wake up, even thought it was a really cute seen. The reason where to ask you if you have a towel to borrow me? I forgot mine at home..And i wanted to take a shower, if it is okey ofcurse! Sa Niall.
-Ofcurse it is okey! Yeah i have towels in here. Sa jag och ställde mig upp och började gå mot skåpet i mitt rum. Det ända som fanns var disneyhanddukar som jag hade när jag var mindre..Eller ja, jag andvände dom fortfarande fast bara här hemma. Annars hade vi finare och enfärgade handdukar i källaren, men jag orkade inte springa och hämta. Så jag drog fram en med Nalle puh på. Jag räckte den till Niall. Han kollade på den och log.
-Aw, so cute towel! Sa han.
-Haha, yeah, sa jag och log tillbaka.
Han frågade mig lite om hur duschen funka, den var inte särskilt avancerad men han frågade för säkerhetsskull. Jag visade honom, sedan gick jag och lade mig i sängen igen. Jag var ändå tvungen att vänta tills Niall var klar, eftersom jag också skulle dusha innan jag klädde på mig och så.

Emmas syn:

Jag hade säkert legat här en timme, minst! Utan att röra mig en centimeter. Jag låg och stirrade i taket. Kunde inte Niall och Sofie komma ner snart? Fast i o för sig skulle dom säkert ändå inte prata med mig..Eller kanske , jag vet inte, det beror ju helt på vad som hände igår! Då hörde jag steg i trappan, först kom Sofie nergåendes och efter henne Niall. Hon kollade inte ens åt mitt håll, kanske för att hon inte tänkte på att jag låg där eller för att hon var tjurig. Niall fick syn på mig.
-So you are awake! Goodmorgning, sa han.
-Goodmorning, sa jag och hörde hur min röst var lite hes.
Sofie kollade på mig, hennes ansiktsuttryck var naturligt. Man kunde inte avgöra om hon var tjurig eller glad.
Harry sträckte på sig och satte sig upp i soffan, alltså var han också vaken nu.
-Have you walked to the soffa tonight? Beacuse you where sleeping on the floor the last time i saw you! Sa Niall.
Harry såg förrvirrad och helt yrvaken ut!
-What? What im I doing here? Han kollade åt alla håll, hans blick fastade lite extra länge på mig.
Jag visste inte vart jag skulle kolla, så jag flackade med blicken fram och tillbaka och det blev lite pinsamt tyst.
Sofie avbröt tystnaden.
-Do someone want breakfast? Sa hon, fast hon lät inte sådär glad som hon brukar göra.
Sofie och Niall gick i förväg in i köket. Jag och Harry satt kvar i soffan ett tag.
Han sträckte på sig ännu en gång och fick syn på flaskan på bordet.
-Don't say that the bottle where full yesterday? Sa han.
-Sorry, but yes it was..Sa jag.
Han höll sig på pannan.
-I think i got fever or something, sa han.
-Mabye some breakfast will make you feel better? Sa jag.

Vi gick ut i köket och satte oss vid bordet där Sofie och Niall satt. Det vände sig i magen när jag såg maten, ingenting skulle gå ner i min mage , för då skulle jag bara spy upp det igen! Jag tog i alla fall en liten skål med yoghurt. Jag kollade på mot Harry, han tog bara ett glas juice.
Det var tyst runt bordet och det ända som hördes var ljudet det knaprande ljudet från fligor.
Ljudet fick mig att må ännu mer illa! Det bubblade i magen, undra om dom andra också hörde det? För dom kollade på mig..Jag kände hur spyan kom upp från magen och jag rusade till toaletten.

Sofies syn:

Emma sprang iväg, hur skulle säkert spy. Tanken fick mig att må illa och min macka smakade inte lika gott längre. Ingen hade sakt något sen vi satte oss vid bordet, Niall skulle vara den första.
-So, do you remember what happend yesterday? Frågade han och kollade mot Harry.
Harrys blick var fäst på något annat och röck till lite när Niall frågade.
-What? Sa han.
Niall skrattade till.
-So nothing , sa han och retades med Harry.
-Nothing what? Sa Harry lite småtjurigt.
-Nothing..Sa Niall.

Efter ett tag kom Emma tillbaka och satte sig vid bordet.
-So do you remeber anything from yesterday? Sa Niall och kollade mot Emma.
-A little bit, sa hon lågmält och kollade ner i sin tallrik.
Hon hade tagit upp skeden och sakta börjat äta resten av yoghurten.
-I remember everything! Just beacuse i didn't drink alkohol! Sa Niall med "papparöst".
Ingen svara.
-So you don't remeber that you two were making out? Sa Niall.
Emma stelnade till och släppte skeden som dunkade med en smäll mot bordet, hon spärrade upp ögonen.
-What did you say?


Bild 1: Söta Nalle Puh som var på Sofies handduk som Niall fick låna! Bild 2: Lite så som Emma kände sig!
Bild 3: Frukost

-------------------------------------------------------------------------------------
Tada! Del 16 nu då :) Stämingen överlag verkar ju rätt stel! Emma verkar ju inte må alls så bra.. Och hennes reaktion när Niall berättade! Vad kommer hända nu egentligen? Va tror ni? :) 

ayya

jättebra novell faktiskt älskar den längtar till nästa del//puss och kram Ayya

2012-08-12 @ 14:32:43

Tack så mycket Ayya, så gulligt av dig! Kul att du gillar novellen och kul att du längtar efter nya delar, gillar sånna här kommentarer! Ni alla är så söta, kram kram! <3




Kommentarer
Maja

Hej jag har precis lagt upp första kapitlet på min novell. Jag skulle bli super glad ifall du tipsade dina läsare om min novell eller bara läste kapitlet själv? :) http://onedirectionfanfiction.com/viewstory.php?sid=39101

Jennifer

Superdupermegabra!!!!!!! älskar min roll!!! :) <3

2012-08-18 @ 12:12:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0