Gotta be you-Del 13

Tidigare:

Vi hade kommit hem till Sofie och vi hade borstat tänderna och krupit ner i sängarna.
Dörren från vårat rum till vardagsrummet var öppen.
Vi hörde hur Niall och Harry viskade och skrattade.
-We can hear you guys! Ropade Emma.
Då började dom skratta ännu.
-What is so funny? Sa Emma.
-Nothing, sa Harry men man kunde höra att dom gjorde allt för att hålla skrattet inne.

Från Emmas syn:

Harry och jag låg ensamna på en strand. Jag kände vinden i håret, Harry berättade ett skämt och jag skrattade.
-Harry you are so funny! Sa jag.
Harry log och drog sina fingrar genom mitt hår. Det kittlades skönt. Då kände jag hur det kittlades i magen också.

Jag vaknade till med ett ryck och skrek. Jag såg Harry stog lutad över sängen och kittlade mig för fullt. Jag skrek och sparkade med benen. Han slutade tillslut. Jag såg Niall stå och kittla Sofies fötter men hon verkade inte vakna.
-I know how to wake her up! Sa jag och började kittla henne på magen. Hon slog bort mina händer, suckade och vände sig om.
-Haha she is a sleepy head! Sa Niall.
-Yes she is! Sa jag.
Vi bestämde att låta henne sova ett tag till.
-So what did you say about me in your dream? Frågade Harry.
Jag kände hur rodnaden spred sig över kinderna, säg inte att jag pratade i sömnen!!
Niall skrattade.
-You said " Harry you are so funny", sa Niall.
Jag kände hur jag blev ännu mer generad. Men Harry bara skrattade så det var nog inte så farligt.
-Thats so cute! Sa Harry.
Jag log lite smått och kollade ner.
Både Harry och Niall hade på sig "sovshorts" och linne, man såg deras armmuskler tydligt och det var sååå snyggt!
Vi började bli hungriga och nu var det dags att väcka Sofie , vare sig hon vill eller inte!
Niall skulle göra ett nytt försök och kittla henne vid fötterna medans jag och Harry skulle kittla henne på magen.
Vi började kittla för fullt och hon började rycka och försökte dra sig undan, vi gav inte upp. Hon började sparka panikslaget med fötterna och slog omkring sig med armarna.
-Okey stop it! Sa hon och satte sig upp.
Hon såg helt urvaken och tjurig ut.
Jag, Harry och Niall skrattade.
-You guys are crazy! Sa Sofie och skakade på huvudet.
Sedan gick vi tillsammans ner och åt en riktigt god frukost!

Vi hade ätit frukost och fixat iordning oss och stogd nu och väntade på dom andra.  Vi skulle mötas vid den lilla parken som fanns ungefär halvägs från oss till Julias hus. Så det skulle bli perfekt att mötas på mitten!
-Emma look at me! Hörde jag Harry ropa. Jag vände blicken åt hans håll och såg hur han åkte ner för rutschkana samtidigt som han skrek "wohooo!". Jag kunde självklart inte låta bli att skratta åt honom samtidigt som jag skakade på huvudet för att han var så gulligt knäpp.
-Harry your little kid! Hörde jag Louis skrika samtidigt som han kom springades och tog en gunga och började gunga i full fart. Jag såg hur resten av gänget kom efter.
Dom kom fram, vi hälsade och började prata om vad vi skulle hitta på idag!
-Mabye we can go to the city! I want to se more of sweden! Sa Niall.
-Hmm..Yeah but it's Saturday today, and i guess theres going to be much people in the city today! And many fans, and i love them but some of them are so crazy and are never going to leve us alone! Sa Liam.
Niall nickade förståligt.
-Yeah..That's true! So mabye we can go to the city tomorrow before we go home? Sa Niall.
-Yes! But what should we do today then? Sa Louis.
-I know! We can go bowling? Sa Jennifer.
Det lät ju toppen, eftersom vädret inte var så bra passade det ju bra att vara inomhus och en bowling hall fanns ju i närheten.
-Sounds fun, sa jag glatt.
-Yes bowling is fun! And i am pro at that! Sa Liam.
-Yeah sure, sa Harry.

Sofies syn:

Vi hade tagit på oss bowlingskor och hyrt två banor. Jag, Niall, Jennifer och Liam tog en bana. Medans Emma, Harry,Julia,Louis och Zayn tog den bredvid.
Liam som hade sakt att han var duktig på bowling kunde knappt någonting, klotet flög över på andra banor och vi kunde inte låta bli att skratta åt honom! Niall var riktigt duktig och fick många strikes! Det var riktigt kul att bowla och jag fick chansen att prata mer med Jennifer, hon var verkligen jätte trevlig!
När vi spelat klart satte vi oss och tog en lunch.
Alla tog en varsin hamburgartallrik. Vi pratade och skrattade och hade riktigt trevligt! Jag tror aldrig jag skrattat så mycket som jag gör när jag är tillsammans med dom!

Efter den trevliga bowlingrundan och lunchen så gick dom som bodde hemma hos mig hem till mig och dom andra hem till Julia. Senare på dagen hade vi tänkt att vi alla skulle äta middag hemma hos mig och ha myskväll eftersom det regnade så mycket.

Senare på kvällen:

Ni satt vi allihopa vid långbordet vi hade fixat. Jag, Emma och Niall hade hjälpts åt att fixa maten. Harry hade varit så trött efter bowlingen så han tog sig en powernap. Resten av gänget hade kommit över och nu satt vi somsagt här och började ta mat. Vi hade gjort hemmagjorda köttbullar, till det så blev det spaghetti. Kanske inte värsta lyxmiddagen men det var gott och kändes lite typiskt svenskt. Vi tyckte det kunde vara kul för killarna att testa lite svensk mat.
-It's never going to stop raining! Sa Louis och suckade samtidigt som han kastade en blick ut genom fönstret.
-I know, it's not so funny, sa jag.
-Is it always this rainy in Sweden? Sa Zayn.
-No not always, but typical summer wether in Sweden is rain.. Or at least i think so! Sa jag.
Julia nickade.
-I think so to, it's always so rainy! In the atumn to.. Sa Julia.
Killarna nickade och vi pratade på om allt möjligt.

När vi hade ätit klart plockade vi undan tillsammans och sedan gick vi in i vardagsrummet. Zayn, Julia och Louis satte sig i soffan. Niall slängde sig i en fotölj.
-So what should we do know? Sa Harry.
Ingen svarade. Ja, vad skulle vi göra nu egentligen. Jag kände en lite stel stämning och det blev lite pinsamt tyst. Då fick jag syn på högtalarna som tog i vardagsrummet, jag fick en idé. Jag sprang upp till mitt rum och började leta efter sladden som gjorde att man kunde koppla in datan med högtalarna. Jag hörde steg bakom mig och såg hur Niall kom in.
-Hi! Just checking what you doing, log Niall.
Jag förklarade för honom min idé han tyckte det lät toppen och började hjälpa mig leta. Innan killarna hade kommit hit så hade jag städat rummet noga, men redan efter att jag och Emma sovit en natt här inne var det lika stökigt. Kläderna log lite överallt på golvet och Niall började lyfta och leta. Jag var i full gång med letandet jag med att jag inte hade lagt märket till att Niall hade tagit upp något och stogd och kollade på det.
-What is it? Frågade jag.
Han skrattade lite smått och höll fram en bild. Då såg jag att det var bilden på honom, där jag hade ringat in honom i ett hjärta! Rodnaden spred sig över kinderna, nej vad pinsamt! Hur hamnade den där? Vad skulle han tro om mig? Niall hade alltid varit min favorit av killarna. Jag älskade dom alla såklart, men Niall hade det lilla extra..Så jag hade skrivit ut bilder på alla, och gjort ett hjärta på hans..Nu hade han sett den! Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Niall bara kollade på bilden och log.
-It is so cute of you! Sa han och log mot mig.
Samtidigt som det var pinsamt kunde jag inte låta bli att känna värmen i kroppen av hans leénde.
Tillslut hittade jag i alla fall sladden och tillsammans trippade jag och Niall ner för trappan igen. Pinsamheten hade försvunnit.
Jag kopplade direkt in sladden i högtalaren och musiken strömmade ut! Jag kände hur den spända stämningen lättade och flera av oss började dansa och skratta. Då lade jag märket till något jag inte sett än, för vad i hela friden stog på bordet?!..


Bild 1: Bowling!! Bild 2: Maten dom åt, kötbullar och spaghetti! Bild 3: Högatalre som dom lyssnade på musik ifrån!

Bilderna är lånade från Google!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Del 13, sorry om ni fick vänta lite!
Va pinsamt för Emma att Harry hörde att hon pratade om honom i sömnen!
Dom fick ju det bra på bowlinghallen och sen hemma hoss Sofie också, men vad stogd egentligen på bordet?! Var det något bra/ dåligt/konstigt? Läs vidare får ni veta det och lite till! :D Föresten har ni blivit lite sämre på att kommentera känns det som :(<3 Hoppas det inte är för att novellen blir sämre? I så fall, är det något ni skulle vilja ha mer eller mindre av? Det kan ni gärna svara på oavsett om ni tkr novellen blir sämre eller inte ;) Mer tex. kärlek, bråk, spänning, vänskap, svek, drama? Skriv gärna vad ni vill ha mer av i följande delar :) För då vet jag vad jag ska skriva mer om helt enkelt! :)

Ifrah

Åh det känns som det var 100år sedan du uppdatera så jätte bra del ^^ vad har Gent med Henrik och vf är Harry så arg för ?;)

2012-08-06 @ 10:53:15

Ja förlåt om uppdateringarna blir lite sega, ska försöka bättra mig! Kul att du tyckte delen va bra! Henrik? Haha verkar Harry arg, jaha okej , det är inte riktigt meningen , kram <3



Kommentarer
Jennifer

Det får bli en liten sån här nattkommentar ;) haha :)

Skiiiiitgrym del!!!

<3

2012-08-11 @ 23:43:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0