Gotta be you-Del 14

Tidigare:
Han skrattade lite smått och höll fram en bild. Då såg jag att det var bilden på honom, där jag hade ringat in honom i ett hjärta! Rodnaden spred sig över kinderna, nej vad pinsamt! Hur hamnade den där? Vad skulle han tro om mig? Niall hade alltid varit min favorit av killarna. Jag älskade dom alla såklart, men Niall hade det lilla extra..Så jag hade skrivit ut bilder på alla, och gjort ett hjärta på hans..Nu hade han sett den! Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Niall bara kollade på bilden och log.
-It is so cute of you! Sa han och log mot mig.
Samtidigt som det var pinsamt kunde jag inte låta bli att känna värmen i kroppen av hans leénde.
Tillslut hittade jag i alla fall sladden och tillsammans trippade jag och Niall ner för trappan igen. Pinsamheten hade försvunnit.
Jag kopplade direkt in sladden i högtalaren och musiken strömmade ut! Jag kände hur den spända stämningen lättade och flera av oss började dansa och skratta. Då lade jag märket till något jag inte sett än, för vad i hela friden stog på bordet?!..

Från Sofies syn:

Jag kände hur mitt hjärta började slå hårdare och snabbare. Tankar och tankebilder började åka runt i mitt huvud. Jag försökt stöta bort dom , jag orkade verkligen inte tänka på det. Men minnet var för starkt,för starkt för att stöta bort. Minnet från vad som hade hänt sist när alkohol var inblandat..Men nu stog vodka flaskan där på bordet..Från att vara chokade blev jag lite arg, vem hade ställt den där på mitt bord?
Ingen hade ens hunnit märka att jag kommit tillbaka innan jag smet iväg igen.
Mina fötter möttes av det kalla källargolvet, trots att jag hade strumpor trängde sig kylan från golvet igenom. Jag gick in i kylrummet, där pappa hade sitt spritskåp. Det var konstigt nog redan tänt där inne och skåpet stog på glänt..Det kändes som en kniv i magen, en kniv av svek. Hur kunde hon göra så? Hon visste ju hur arg min pappa skulle bli. För det måste ju vara Emma, hon är den enda av oss här förutom jag som vet vart skåpet är. Hade hon glömt vad som hänt sist? Det var när vi var fjorton år, våran första hemmafest. I alla fall första där alkohol fanns. Först hade jag inte velat gå , men Emma hade övertalat mig. Hon hade sakt att vi kunde testa i alla fall för vi var lite nyfikna på hur det skulle kännas att vara full. Och det fick vi reda på den kvällen.. Det hade börjat med att vi drack lite smått. Men Emma hade tagit för sig lite mer och blivit påverkad först av oss två. Vi hade börjat tjafsa om något oväsentligt, som sedan hade gått över till ett storbråk. Folk samlades i en ring runt oss, vi började knuffas, skrika och kasta öl på varandra. Det slutade med att polisen kom.. Jag mådde dåligt bara jag tänkte på den kvällen..Och allt skäl vi hade fått efteråt..

Jag bestämde mig för att gå och prata med Emma. Jag gick upp och såg hur hon satt i soffan tillsammans med Harry dom skrattade och drack något... Musiken var ännu högre än förrut..
-Emma, jag tror inte det här är en så bra idé. Sa jag tyst samtidigt som jag satte mig på soffkanten bredvid Emma.
-Jag hör inte, för det är sånt röjj här inne! Sa Emma och viftade med ena handen och höll sitt glas i andra.
Hade hon redan hunnit bli så full?! Eller så kanske det här bara var början..
-Det här är nog inte en så bra idé Emma! Jag menar spriten! Har du glömt vad som hände sist? Föresten, har du snott från pappas skåp? Förstår du hur arg han kommer bli på mig? Sa jag allvarligt och bestämt och kollade på Emma.
-Förlåt att jag snodde, nej det är ingen fara det blir inte som sist! Chilla lite nu, släpp loss! Kom vi dansar, sa hon och drog med mig ut på golvet där Niall och Louis dansade på skojj. Jag kände mig lite stel och dansade lite.
Sedan kom Harry också ut på golvet och som tur var så började Emma dansa med honom istället.  Jag gick iväg och ställde mig vid Jennifer och Liam.
-Do you know where Emma got the vodka bottle from? Frågade jag dom.
Jennifer nickade.
-Yes, she went down to the basement and when she come back she hade the bottle whit her. Sa Jennifer.
-Okey, svarade jag fundersam. Ju mer jag tänkte på det desto argare och förrvirrad blev jag.
 Jag slängde blicken mot Emma och Harry, dom hade började dansa tätt inpå varandra, det såg riktigt närgånget ut..Hur skulle den här kvällen sluta?




Bild 1: Absolut vodka. Bild 2: Drinkar som Harry blandade till.

Bilderna lånade från google.

-----------------------------------------------------------------------------

Jag hur kommer kvällen sluta? Minst fem kommentarer och nästa inlägg kommer innan klockan tio ikväll!  

Saga

Jättebra som vanligt!!<33

2012-08-05 @ 22:44:45

Tack Saga, vad gullig du är och skriver som vanligt, betyder det att det alltid är bra? ^^ Glad jag blir, kramar!

P.s Inlägget blev kanske lite kort men det var ju bara från Sofies syn! Mer i nästa , puss
xoxo


Kommentarer
Saga

Såklart det ALLTID är bra!!!:) och såklart var det jättebra nu också!!<33

2012-08-12 @ 12:40:13
ayya

jättebra novell faktiskt älskar den längtar till nästa del//puss och kram Ayya

2012-08-12 @ 14:32:43
Jennifer

Jättebra! :) Längtar till nästa!! :D

2012-08-13 @ 22:16:38
Wilma x

Har suttit och läst alla delar nu hehe.. Är AWESOME! Mer mer mer! ❤

2012-08-14 @ 01:18:52
URL: http://wilmaanovell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0