Gotta be you-Del 17

Tidigare:

Efter ett tag kom Emma tillbaka och satte sig vid bordet.
-So do you remeber anything from yesterday? Sa Niall och kollade mot Emma.
-A little bit, sa hon lågmält och kollade ner i sin tallrik.
Hon hade tagit upp skeden och sakta börjat äta resten av yoghurten.
-I remember everything! Just beacuse i didn't drink alkohol! Sa Niall med "papparöst".
Ingen svara.
-So you don't remeber that you two were making out? Sa Niall.
Emma stelnade till och släppte skeden som dunkade med en smäll mot bordet, hon spärrade upp ögonen.
-What did you say?

Emmas syn:

Det snurrade massor tankar runt i huvudet.
Vad hade Niall sagt? Han måste väl skojja. För inte kan väl Niall Horan påstå att jag hade hånglat med Harry Styles! Och jag kommer inte ens ihåg det?! Niall kollade lite osäkert på mig, alla hade nog blivit förvånade på min reaktion. Jag kastade en snabb blick Harry , han såg också lite förvånad ut.
Han skrattade lite osäkert.
-You are joking right? Sa Harry.
-No, sa Niall.

Sofies syn:

Det hade inte sakts så mycket mer vid frukosten. Efter frukosten hade Emma försvunnit upp på övervåningen. Jag, Niall och Harry slängde oss ner i soffan.
Niall satt och kollade ner i telefonen,sedan kollade han upp på oss.
-Louis asked us if we want to go to the city whit them, sa han och kollade mot oss.
-It sounds fun, sa jag.
Niall nickade och log, sedan kollade han mot Harry. Han låg med huvudet nertryck i en kudde.
-So what do you say Harry,sa Niall.
Han kollade upp.
-No..I think i stay here and rest and pack a little bit, sa Harry.
När han nämde packa kom jag och tänka på att dom skulle åka hem ikväll. Jag kommer faktiskt sakna dom!
-Okey, but mabye you can stay here and we can go? Sa Niall och log mot mig.
-Sure, sa jag.
Vi skulle gå bort till Julias hus. Vi skulle bara fixa lite småsaker. Niall började rota lite i sin resväska.
Jag gick in i köket och hällde upp ett glas vatten. Jag rotade fram alvedon förpackningen, sen gick jag upp.
Jag smög försiktigt in i rummet och fram till gästsängen där Emma hade lagt sig. Jag ställde ner glaset på bordet bredvid sängen. Hon öppnade ögonen och kollade lite förvånat på mig.
-Hur mår du? Frågade jag. Trots det som hade hänt igår mådde jag inte bra av att se henne som hon mår nu.
-Nja, jag vet inte, lite förrvirrad och trött, svarade hon.
Jag räckte fram henne alvedonen.
-I fall det skulle behövas.Sa jag.
Hon nickade.
-Tack, sa hon och sedan svalde hon den med hjälp av en vatten klunk.
-Vi ska till stan tillsammans med dom andra, resten av gänget. Ska du med? Sa jag.
Hon skakade på huvudet.
-Det låter kul, men nej jag orkar inte, sa Emma lite tröttsamt.
-Okej, Harry ska också stanna. Sa jag.
-Stämde det, alltså det Niall sa? Frågade hon och kollade lite nervöst på mig.
-Mm..sa jag.
-Haha, kan du fatta att jag har hånglat med Harry Styles? Hur skulle jag reagerat om jag fått veta det för några månader sen, sa Emma och log lite.
Det kändes skönt att se henne le.
-Haha , ja du , du hade nog varit överlycklig! Sa jag och log tillbaka mot henne.
-Du..förlåt för igår! Asså jag vet inte vad som flög i mig! Det var dumt, förlåt! Sa Emma.
-Det är lugnt..Sa jag lite tyst.
-Nej det är inte lungt, förlåt! Ska inte göra det fler gånger, sa hon öppnade armarna för en kram. Jag tog emot den och det kändes skönt att hon bett om ursäkt.

Senare på dagen:

Vi hade kommit fram till stan. Eftersom alla var riktigt hungriga bestämde vi oss att först ta en lunch så vi fick energi till att shoppa och gå runt. Vi gick in på första bästa resturangen. Det var en china resturang. Jag funderade på vad jag skulle beställa. Niall ställde sig bredvid mig.
-So help me what to choose! Sa Niall.
-Haha, who can i help you when i don't know what I am going to take! Sa jag och log.
Han skrattade.
-It's going to be like it was in New york, when we where going to eat pizza, sa Niall.
Jag log och mindes hur härlig den stunden var, det leéndet Niall gav mig, hans leénde var något utöver det vanliga helt klart! Tillslut hade vi i alla fall bestämt oss. Vi slog oss ner vid ett bord. Hela restaurangen var fint kinesiskt inrett. Jag kollade faschinerat omkring mig.
-Wow this place is so nice! Sa Liam som verkade ha samma tankar som mig.
-Yes it is! Sa Zayn.
Vi fick först dricka och efter ett tag kom maten. Vi högg in och alla var nöjda.
-So why did Emma and Harry stayed at the house? Frågade Julia.
-They where tierd from yesterday, sa jag.
Julia nickade förstående.
-Did you tell them what they did? Frågade Liam.
-Yes, i did, the got really choked! Sa Niall.
-Especilly Emma, sa jag.
-I understand that.. Sa Jennifer.

När vi ätiti klart gick vi ut ur restaurangen och började gå runt lite.
-Sweden is so nice, sa Louis och kollade sig omkring.
-Yes it really is! Sa Zayn.
Förns nu lade jag märket till att Zayn och Julia höll varandra i handen!
Jag stötte till Julia i sidan och blinkade med ögat, hon skrattade.

Emmas syn:

Illamåendet och huvudvärken var som bortblåst efter en timmes sömn. Det var säkert alvedonen som hade "hjälpt" till lite.
Jag gick ner för att se vad Harry gjorde. Han låg på soffan och kollade på tv. Han log när han fick syn på mig, sedan klappade han på soffan som tecken på att jag skulle sätta mig. Jag satte mig bredvid honom, han kollade på ett mat program med Jamie Oliver. Det var väl det ända han förstogd, på dom flesta andra kanaler pratade dom väl svenska.Jag kände att vi behövde snacka lite om gårdagen.
-Uhm..började jag lite försiktigt.
Han släppte blicken från tv:n och kollade på mig.
Jag hade ingen aning om vart jag skulle börja.
-So,d-do you think that Niall said was true? Sa jag nervöst och jag stammade lite.
-I don't know..I can get stupied when i drink alcohol sometimes..So mabye it's the truth. Sa han.
Jag nickade.
-Or i don't mean it was stupied that i did make out whit you, is just that we mabye don't know eachother so good to do that.So i didn't mean it was stupied on that way..Han snurrade in sig i själv i ett nät av förrvirring. Hope you know what i mean, sa han tillslut.
Jag förstog precis! Det var så jag också kände.
-I feel exactly the same! Sa jag och log.
Han log.
Ingen av oss sa någonting och jag fick tid till att tänka. Flaskan stog kvar på bordet. Det knep sig i magen bara jag såg den! Jag hade lust att ta tag i den och kasta ut den genom fönstret. Men då skulle Sofies föreldrar antagligen inte bli så glada..Och sen skulle jag svika Sofie ännu mer. På tal om Sofie, kanske borde jag gott göra henne på något sätt? Även om tog emot min förlåtelse så kände mig fortfarande dum..
Jag funderade ett tag på vad jag skulle kunna göra. Samtidigt som jag tänkte förde jag blicken längs rummet. Den stannade vid bokhyllan, där stog nämligen en bok med stora bokstäver "CUPCAKES". Yes! Sofie älskade ju cupcakes. Jag skulle kunna överaska henne genom att baka några.
Kanske ville Harry hjälpa till?
-Harry, i thougt about one thing. I guess we made a really big mess here yesterday,and i guess i didn't was so friendly to Sofie..So i thougt that I can indemnify her by making some cupcakes! Do you want to help? Sa jag.
-That's sounds like a relly great idea! Ofcurse i am on it, i also want to indemnify Sofie for the mess i did at her house..I feel so stupied! Sa Harry.
-So come on then! We have to do them before the get home! Sa jag och ställde mig ivrigt upp!



 

------------------------------------------------------------------------------------------
 
Dom verkade ju ha det trevligt nere på stan! Vad gulligt av Zayn och Julia att hålla varandra i handen! ^^
Kanske blir inte killarnas sista dag i Svergie så dålig trots allt?
Va snällt av Harry och Emma att dom ska baka cupcakes, tror ni dom blir överaskade när dom kommer hem? Och hur kommer det gå för dom att baka, kanske förstör dom huset ännu mer? Haha! Det och mycket mer i nästa del, puss puss xoxo

Jennifer

Superdupermegabra!!!!!!! älskar min roll!!! :) <3

2012-08-18 @ 12:12:07

Haha, superdupermega TACK! :D Hihi, kul att du gillar din roll! Förlåt om "du"( alltså rollen) inte varit med så mycket än, men det blir mer! Ha det bra! Kramar




Kommentarer
Jennifer

Jag är glad att jag fick en roll överhuvud taget, så det spelar ingen roll hur mycket jag är med! :) <3

Kapitlet var awesome! Som vanligt! ;) <3

2012-08-19 @ 01:52:58
alva

när kommer nästa, längtar ihjäl mig????? :D

Svar: Åh va kul att längtar! Förlååååt att de blir så snålt om uppdateringar men de är för att skolan o så börjat igen, men eftersom jag har såå söta läsare som tex du ska j försöka kärpa mig! <3
None None

2012-08-26 @ 14:30:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0