Gotta be you-Del 19

Tidigare:
 
När vi kommit ut ur affären tackade jag honom så jätte jätte mycket och han bara skrattade.
-I do everthing for you, sa han och kollade mig djupt in i ögonen vilket fick mitt hjärta att slå snabbare.
Vi gick där genom stan och jag kände att jag var på en annan planet. Tänk att jag, Sofie, går här med världens underbaraste kille, Niall Horan!! Tanken fick mig att vilja skrika av glädje. Då kände jag hur Nialls tog ett fast grepp om min hand, jag kollade upp mot honom och log. Han log sitt perfekta leénde tillbaka och mitt hjärta tog glädje skutt!
 
Del 19
Från Sofies syn:
 
Vi hade hoppat av bussen, Julia och dom andra som bodde hos henne började gå åt deras håll och vi skulle ju hem till mig. Så nu var jag och Niall själva igen. Hela jag blev glad inombords, det var så mysigt och underbart att vara själv med honom. Även om jag såklart älskade när vi umgicks allihopa så var det ändå något speciellt med att vara själv med Niall. Han tog tag i min hand samtidigt som vi gick och började gunga dom fram och tillbaka. Vi sa inte så mycket, men det kändes som att det inte behövdes.
 
Vi kom fram til huset och jag låste upp dörren, jag hade nästan glömt bort att Harry och Emma var hemma hos mig, men kom på det då jag såg att det var tänt i huset och att det konstigt nog luktade nybakat. Jag kollade förvånat mot Niall, han hade också känt det och såg lite förvånad men glad ut.
Vi tog av oss skorna och slängde jackorna på en stol. Jag kikade in i köket och såg att det stog ett stort fat med cupcakes på bordet. Jag kunde inte låta bli att leé som en fåne, hade dom verkligen gjort detta för oss?
-SUPRISE!! Harry och Emma hoppade fram bakom bordet och skrek. Jag som inte var beredd hoppade till, likaså Niall. Harry och Emma började skratta.
-We got yaah! Sa Emma busigt.
Vi gick in och alla slog sig ner vid det dukade bordet. Emma sköt fatet mot mig och Niall, vi tog en varsin och högg in.
-Hmmmm! THIS TASTE YUMMYY! Utbrast Niall.
Jag som var full gång med ätandet nickade hysteriskt för att visa att jag höll med!
-Good that you like it! Sa Emma stolt.
-Thank you soooo much guys, sa jag och log mot Emma och Harry.
 
När vi hade ätit klart satte sig alla i soffan, jag höll lite extra ögon på Harry. Han verkade så nedstämd, längtade han hem kanske? Jag fortsatte fundera på det medans simpson visades på tv:n. Jag och Niall satt och skrattade åt presic allting i serien , Emma skrattade åt det mesta medans Harry knappt skrattade någonting. Va var det med honom?
Efter ett tag nämde Niall någonting om att han skulle upp och packa lite och Harry hängde direkt efter honom.
Jag kollade mot Emma.
-Tack så mycket för cupcaksen, jag log stort mot henne.
-Du behöver inte tacka, jag kände bara att jag behövde gottgöra dig, sa Emma.
-Och det har du gjort nu kan jag säga, sa jag och klappade mig på magen, jag är prottmätt fortfarande!
Emma skrattade lite tyst och då märkte jag att hon också var lite avvaktande.
-Har det hänt något här eller? Jag menar, ni verkar lite frånvarande både du och Harry? Jag kollade allvarligt på Emma.
Emma ryckte lite lätt på axlarna, men jag visste att det var något, jag såg det på henne.
-Berätta, sa jag och lade min hand på hennes lår.
-Men det är inget..Sa hon och kollade bort.
-Jo Emma! Jag är inte dum, jag både ser och hör det på dig! Ännu mer på Harry, är det för att ni är bakis eller?Jag höjde rösten, det spelade ju ingen roll , killarna fattade ändå inte svenska.
Emma kollade ner i golvet.
-Nej, jag är inte bakis längre. Och nej det har inte hänt något. Jag bara funderar , okej?! Hon lät lite irriterad.
Men jag gav mig inte.
-Jaha, får man frågar vad du funderar på?
-Harry, hennes svar var snabbt och bestämt.
 
Emmas syn:
Sofies frågor var bara jobbiga, samtidigt som jag ville berätta det för någon kändes det som att jag själv var tvungen att tänka lite först. Visst, hon var ju min bästavän, men i alla fall..
När jag hade nämt Harry kollade hon lite fundersamt på mig.
-Okej..Så du gillar honom? Sa hon.
-Det är det jag inte vet..Sa jag.
Hon såg ännu mer fundersam ut.
-Så du fundrar på om du gillar honom eller inte?
-Ja, typ..Fast inte bara det, sa jag och suckade.
-Nähä?! Va är det mer då? Funderar du på om han gillar dig kanske? Det kändes som om jag var en apelsin, och Sofie skulle göra apelsinjuice, hon försökte klämma ur allt ur mig.
-Nej , för jag antar att han redan gör det..Eftersom
Just då hördes steg i trappan, Niall och Harry kom ner.
-So what are you guys talking about?Sa Niall nyfiket.
Både jag och Emma blev knäpptysta och kollade på varandra.
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------
 
Så , vad är det både Harry och Emma funderar över?! Men det kanske ni redan vet..? ;)
Va kul att Sofie och Niall blev positivt överraskade när dom kom hem!! :)
 
Sen har jag en fråga till er , jag funderar på att börja skriva lite från killarnas syn, vad tycker ni om den idén?
 
xoxo


Kommentarer
alva

grymt bra!! :D jag tycker du ska skriva lite mer från killarnas syn, men det bestämmer ju du själv! :D meeer"!!

Svar: Tack! Jo men de är klart jag kan skriva lite från killarnas syn, kan ju vara kul med variation!Försöker fixa de till nästa del, :-)
None None

2012-08-29 @ 17:31:03
Thea

yes, sounds good!

Svar: Så bra! :-)
None None

2012-08-30 @ 19:47:01
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:01
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:01
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:02
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:02
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:02
Thea

yes, sounds good!

2012-08-30 @ 19:47:03
Thea

obs, trög dator jag har!

Svar: Hahahah :-)
None None

2012-08-30 @ 19:47:25
Lina

Skriv från killarnas sida! ;)Jättebra novell btw! :))

2012-09-01 @ 15:08:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0