Gotta be you-Del 11

Tidigare:
-Vilken bild? Frågade jag förrvirrat.
-Harry bär dig upp ur vattnet på bilden! Hallå?! Är du glömsk? Du har träffat Harry Styles! Berätta allt! Sa hon och höll fortfarande kvar händerna på mina axlar.
Men jag var för förrvirrad för att svara. Hade någon tagit bild på stranden? Vem? Jag såg inte att Niall, Zayn eller Sofie hade någon kamera? Dom tog ingen bild, det var jag säker på? Tankarna snurrade miljontals varv runt huvudet. Jag såg hur några från paralell klassen kom gåendes i korridorren. Jag såg hur dom kollade på mig och log massor. Jag hade ju aldrig pratat med dom ens?
Dom kom fram.
-Hej! Asså omg, jag såg bilder på er och one direction på twitter! Har ni träffat dom? Asså det är ju helt sjuuukt!!Dom började babbla på massor. Jag och Sofie kollade förvånat på varandra.
Vilka bilder?!
Allt var nog inte som vanligt i alla fall..

Del 11

Från Sofies syn:

Vi klev ut ur skolan och jag tog ett djupt andetag. Det kändes konstig nog som en befrielse, som man kom ut ur fängelset.. Första dagen i nian hade inte blivit alls som jag tänkt mig. Det var som om folk såg oss med nya ögon bara för att vi träffat one direction? Vissa var helt galna och skulle prata med oss medans andra viskade om och och kastade arga blickar. Jag var lite förrvirrad fortfarande, hade det spridit sig så mycket? Trots att vi bara var med dom några gånger..Det kändes konsitgt.
Jag kollade på Emma, det såg ut som om hon tänkte samma sak.
-Jag fattar verkligen, vem tog bilderna?
Jag röck på axlarna, det var också en fråga som än så länge var olöst.
Vi gick och pratade lite om den galna dagen och vi hade kommit fram till den gatan där Emma skulle svänga och jag skulle fortsätta gå en bit till innan min gata kom.
-Har du lust att hänga med hem till mig en sväng? Det känns som vi har massor att prata om, vi kan fixa något mellamål också, sa Emma och log.
-Ja det låter kul, sa jag. Det kändes faktiskt riktigt bra, jag hade ändå ingen lust att gå hem, för det var säkert ändå ingen hemma och då skulle jag bara gräva ner mig i mina tankar. Det kändes skönt att dela dom med någon.

Emma låste upp dörren och vi klev in.
-Hallå?! Ropade hon.
-Ja, svarade hennes pappa från övervåningen.
Jag hörde steg i trappan och han kom ner.
-Hej! Och hej Sofie! Hur var första skoldagen efter sommarlovet då?
Vi hälsade och svarade lite på hans frågor, typiska frågor som föreldrar brukar ställa.
Emma gick in i köket och jag följde efter.
Hon började slänga fram bröd på bordet.
-Blir macka och juice bra? Frågade Emma.
-Jadå, det blir jättebra, behöver du hjälp med något? Sa jag.

Jag hade hjälpt Emma att plocka fram det som behövdes och vi hade satt oss mitt emot varandra vid deras matbord.
-Har du twitter? Frågade Emma mig.
-Nej, svarade jag.
Emma ställde sig upp hastigt så att stolen åkte bakåt, jag blev lite förvånad. Hon sprang iväg. Efter tag kom hon tillbaka med datorn i famnen, då förstog jag.
Det var hennes laptop hon öppnade den.
-Då får jag ta och skaffa det och se var det är för bilder alla snackar om! Sa hon bestämt. Jag nickade.
Självklart hade hon en macbook, wow den måste kosta några tusen lappar. Likaså hennes iphone som låg på bordet, mina föreldrar skulle aldrig ha råd med något sånt, trots att dom jobbade så hårt.
Emma pratade inte så mycket eftersom hon var i full gång med att föra fingrarna över tangentbordet.
Mitt i tystnade började Emmas mobil vibrera. Vi båda röck till.
Hon tog upp den och kollade förvånat på skärmen innan hon svarade.
Jag blev självklart genast nyfiken om vem det var. Jag lade märket till att hon pratade engelska. Kunde det möjligtvist vara någon av killarna? Eller nej föresten varför skulle dom ringa? Men det kanske var det!
Jag blev glad av tanken.
Efter ett tag lade hon på och log mot mig. Jag började nästan hoppa upp och ner på stolen av nyfikenhet!
-Vem var det? Sa jag nyfiket.
Det såg först ut som hon skulle retas lite och inte berätta men sen kunde hon inte hålla sig.
-Det var Harry! Han och killarna kommer till Svergie nu i helgen! Zayn hade tydligen träffat Julia flera gånger i New York och dom hade blivit jätte bra vänner, hon bodde i Svergie och Zayn skulle hälsa på henne. Harry tänkte att dom kanske kunde hälsa på oss samtidigt, sa Emma över energisk och super glad.
Hela jag hoppade nästan till av glädje , hörde jag rätt? Helt plötsligt var alla tankar om det som hade hänt i skolan bortblåsta.

Fredag eftermiddag, från Emmas syn:

Vi stog på Norrköpings flygplats och väntade på killarna. Tydligen bodde Julia presic som vi, en liten bit utanför Norrköping så det passade ju perfekt att killarna skulle landa här! Harry hade ringt mig en gång till och vi hade planerat lite mer. Zayn,Liam och Louis skulle bo hemma hos Julia. Harry och Niall skulle bo hos Sofie tillsammans med henne och mig. Eftersom Sofies föreldrar var i väg över helgen skulle det passa bra att var där. Alla skulle ju inte få plats i samma hus det var därför killarna skulle vara tvunga att sprida ut sig. Men jag hoppades på att Julia bodde ganska nära Sofie så vi skulle kunna ses allihopa! Lite längre bort på en bänk satt två tjejer, kunde det vara Julia och någon mer? Jag vågade inte riskera eftersom jag inte visste om det var dom eller inte.

Efter ett tags väntan såg jag hur killarna kom gåendes med resväskor lite längre bort. Jag blev glad inombords. Jag såg hur tjerna som stog en bit bort också reagerade när killarna kom! Det måste ju vara Julia och någon mer.Harry började springa mot oss och jag såg hur Niall också hängde på och började springa. Harry omfamnade mig i en stor, stor kram jag började skratta av glädje. Sedan kramade jag Niall också.Jag såg hur Zayn, Louis och Liam kom gående mot oss tillsammans med dom tjejerna som jag hade misstänkt var Julia och någon mer. Jag hade alltså rätt. Vi hälsade glatt på Zayn, Louis och Liam. Sedan presenterade Zayn oss för Julia och hennes kompis som hette Jennifer. Dom båda två verkade jätte trevliga! Vi alla pratade lite. Sedan bestämde vi oss för att vi som ska sova hos Sofie åker dit och dom andra hem till Julia så hittar vi på något i morgon allesammans imorgon!

Vi kom fram till Sofies hus och vi gick in. Denna helg skulle bli awsome!

 


Bild 1: Emmas dator. Bild 2: Emmas iphone.
Bild 3: Niall, Louis, Liam och Harry på flygplatsen.


Bilderna lånade från Google!
---------------------------------------------------------------------

Tada! Del 11 äntligen, förlåt om ni fick vänta lite! Va kul att killarna kom till Svergie! Undra vad som kommer hända nu för något?

Kommentaren jag valde denna gång( svårt att välja för alla är så fina ska ni veta! :D )

alva

superbraaaa :D verkligen älskar din novell!! :D

2012-07-31 @ 22:05:21

Taaaack så mycket Alva! Kul att du tycker den är bra, får mig att bli glad!! Hoppas du fortsätter läsa, kram! <3





Kommentarer
alva

kul att du valde min kommentar! :D kommer aldrig sluta läsa den här novellen, skulle faktiskt kunna läsa den om och om igen för att den är så himla bra! :) kraam! <3

2012-08-07 @ 00:05:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0