Gotta be you-Del 5

Tidigare:
Scenen var som tur va tom så dom hade inte börjat än. Vi hittade rätt rad, men självklart var platserna i mitten, så vi var tvugna att ta oss förbi allas ben.
Vi började gå och alla gjorde plats vi log som tack.
Sedan kom vi fram till några som satt med benen raka så att vi inte kom fram. Dom såg att vi kom men dom bara kollade bitchigt på oss.
-Excuse us, sa jag snällt och slog.
Tjejen som satt längst mot oss bara flinade. Förstog hon inte engelska eller sket hon bara i det jag sa?
Jag försökt komma förbi trots deras ben , det kändes som om någon av dom tog krokben på mig och jag snubblade till.
Tjejerna började skratta. Jag bestämde mig för att strunta i dom och hittade tillslut våra platser, Sofie kom tätt efter och vi satte oss. Nästan exakt när vi satt oss hörde vi hur början på "What makes you beautiful" kom, killarna sprang in på scen. Alla började skrika helt hysteriskt, likaså vi.
Dom började sjunga och det lät helt fantaskiskt, mycket bättre live! Dom sjöng fler låtar och ibland sjöng alla i publiken med. Det var en härlig och rolig känsla. "One thing" spelades. Min favorit låt! Jag sjöng med som dom flesta andra tjejerna, för full hals! Jag var som i en annan värld!

Del 5:
Från Sofies syn:

Runt fem så var det slut. Men inte helt, dom skulle signera skivor efteråt, det var presic utanför arenan.
Eftersom vi satt rätt långt fram och i mitten så tog det ett tag att komma ut. Men tillslut kom vi ut, vi båda suckade åt att kön redan hade blivit så lång. Så vi ställde oss sist och sen var det bara vänta. Tydligen blev vi sist av alla för det kom inga och ställde sig bakom oss. Vi suckade, typiskt..Det skulle säkert bli minst en timmes väntan!

En timme och tio minuter hade det gått och tillslut kom vi fram till killarna. Dom såg trötta ut. Dom kollade upp och ett litet leénde spreds sig på deras läppar, kanske var det bara ett fake leeénde för att inte verka otrevliga eller liknande.
-Hey there! Aren't you the girls we met yesterday? Sa Niall och sken upp.
-Yes, sa vi och log.
-I actully just wondred if you would come or not, just beacuse we haven't seen you, sa Liam
-Poor you guys, you were last in the line-up! Sa Harry.
-You must have been waited for hours! Sa Zayn.
-Actully one hour and teen minutes, sa jag och skrattade lite.
Killarna skrattade också.
Louis började rota lite vid en låda brevid, eftersom vi hade stått i kö så länge hade vi noterat att det var där i skivorna var. Han kollade upp lite oroligt på killarna.
-What is it? Frågade Harry.
-Uh..There is no more cd's left..Han lät lite nervös på rösten.
-What?! Sa Niall förvånat.
Zayn ropade på Paul som kom direkt. Det var verkligen coolt att se honom på rikitgt!
Zayn snackade lite med Paul, vi hörde inte vad dom sa så vi visste inte va det var om.
När dom hade snackat klart vände sig Zayn sakta mot oss.
-Sorry to tell you guys, but Paul said that there was no more cd's left in ther either..Sa Zayn.
Jag kollade mot Emma och såg hur besviken hon blev, vi som hade väntat så länge!
-But we can't left you whit nothing! Sa Louis.
-I have an idea, mabye we can go and eat dinner together! We pay ofcurse, log Harry.
Killarna nickade glatt.
-Good idea! Sa Niall, i am really hungry.
Alla skrattade och killarna kollade frågande på oss.
-Yeah it would be funny! Sa Emma som genast blev på bättre humör.
Eftersom mc donald's låg så nära bestämmde vi oss för att ta det.

När vi klev in kollade jag mig omkring, jag var säkert på att det skulle vara massa galna fans som kom springades mot oss. Men konstig nog kom inga, det var nästan tomt på mc donald's. Fast ioförsig var vi ju sist av alla i kön så om några gick hit och åt efteråt var dom nog redan klara.
Zayn hade hållt upp dörren för oss när vi gick in, så gulligt!
Vi hade bestämt att Harry och Louis skulle gå och beställa.
-I want a big mac! Sa Niall.
-I take one to, sa Zayn.
Liam nickade.
-Me to!
-And what would you like to eat? Sa Harry med "servitör-röst" och kollade på oss.
Vi skrattade.
-We can also have a big mac, log Emma mot Harry.
Hon visste att jag ville ha en eftersom vi snackade om det igår.
Harry och Louis gick och beställde medans vi andra slog oss ner vid det största bordet som fanns.
-I'm starving! Sa Niall.
-Unusuall..Sa Liam sarkastikst.
Niall bara kollade tjurigt på honom på skojj.
-I got an idea! Sa Niall och sprang iväg.
Zayn skakade på huvudet.
-He can be weird sometimes! Sa han och skrattade.
Vi bara skrattade och log.
Efter ett tag kom han tillbaka med något i famnen.
Han började dela ut en till alla.
Det var haklappar?
Jag och Emma började skratta.
-Seriously? Sa jag.
Niall nickade och skrattade lite han också.
Sedan kom Harry och Louis bärandes på sex big-mac menyer.
Dom ställde ner dom på bordet. Alla tog en varsin hamburgare, pomme och läsk.
Man märkte att killarna var hungriga efter konserten för dom åt jätte snabbt, speciellt Niall.
-Mmm, thats very good, thank you sooo much guys! Sa jag och log mot killarna.
-You deserved it, sa Niall och log mot henne. And you to ofcurse Emma.
Vi log och blev lite generade, dom var alltid så snälla och söta.
-How long are you staying in New york? Frågade Harry.
-Two days left, sa Emma.
-Okey, sa Harry.
-So what did you thougt about the consert? Sa Liam.
-Very good! Sa jag och Emma samtidigt.
Killarna log och skrattade.
-Good to hear , log Liam.

Vi fortsatte prata och skratta.

Från Emmas syn:

Tänk att vi satt och åt med one direction, det var nog trots allt bättre än att få en skiva av dom!

När vi ätit klart lämnade vi skräpet och började gå ut.
Av någon anledning råkade jag och Harry hamna lite efter dom andra.
-Did you liked the food? Frågade han.
-Yes is was very good, sa jag och log.
-Good! Sa Harry.
Jag var rädd för att det skulle bli en pinsam tystnad men Harry fortsatte prata.
-Were do you live here in New york?
Jag förklarade vilket hotell vi bodde på och vart det låg, sen berättade jag att vi bodde där med Isabelle och så.
Han nickade.
-That hotell i really near our hotell! Sa Harry glatt.
Han förklarade vilket hotell dom bodde på , jag hade för mig att jag och Sofie hade sett det när vi var ute och shoppade, jag hade lagt märket till namnet. Det låg faktiskt nära vårat hotell.
-Yeah thats really near! Sa jag.
-Mabye we can met someday and do something fun berfore you go home? Frågade Harry.
Jag hoppade nästan till av glädje samtidigt som jag blev chokad.
Ville Harry träffa mig/oss och hitta på något kul? Jag ville skrika av glädje.
-Yes! That's sounds perfekt! Sa jag glatt.
Han skrattade lite åt min glada reaktion.
-Mabye i can have your number? Sa Harry.




-----------------------------------------------------------

Del 5! Så typiskt att dom hamnade sist i kön?! Och sen att skivorna var slut! Men istället bjöd ju killarna dom på mc donald's, tänk att få äta tillsammans med one direction? Vilket skulle ni valt? Signerad skiva eller äta med dom?
Harry frågade Emma om hennes nummer i slutet?! Emma måste varit på en annan planet av lycka! Varför frågade han det? Var det för han ville hitta på något med dom innan dom åkte hem? Går det för fort fram med vänskapen?

Föresten så är jag jätte glad över att flera har hittat till min blogg, ni äger, hoppas ni stannar! Glöm inte kommentera bara, skriv gärna vad ni tycker.

Nästa del blir det lite spänning i och vi får väl se, kanske dyker one direction upp igen? Kommentera detta inlägg och del 6 kommer snabbare!








Kommentarer
Ebba

Great :) really Lepruchaun :D

2012-07-21 @ 21:27:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0