Gotta be you-Del 4

Tidigare:
Efter ett tag av snacka och skratt gick Isabelle tillbaka till sitt rum och innan hon gick tackade vi ännu en gång.
Vi gjorde oss i ordning och bytte om till pyjamas och så.
Emma släckte lampan och vi kröp ner i varsin säng.
-Imorgon är den stora dagen! Sa jag och log mot Emma, även fast hon kanske inte såg det eftersom det var så mörkt.
-Mm, det kommer bli awsome, vi borde nog sova så att vi orkar.
-Godnatt!
-Godnatt!
Jag somnade med ett leénde på läpparna.

Från Emmas syn:

Vi satt på en klippa, en sval bris kom från havet som var en bit under oss. Vi kollade på dom stora vågorna, det var nästan det ända ljudet som hördes, annars var det nästan helt tyst. Jag kände hur Harrys fingrar snuddade vid min hand, det kittlades skönt. Jag vände huvudet mot hans, han kollade djupt in i mina ögon. Våra huvuden kom närmare varandra, nu var vi så nära att våra näsor snuddade vid varandra.
-I love you! Sa Harry.
-I love you to Harry! Sa jag.
Närmare och närmare kom våra läppar, en centimeter från en kyss- då jag kände en lätt smäll mot huvudet och hörde någon ropa mitt namn.
Jag märkte att jag inte var på någon klippa, jag kollade mig runt för att se om Harry var där, men den ända jag såg var Sofie.
-Ohh, va drömde du om då? Du sa att du älskade Harry! Hahah, "i love you to Harry" härmade hon med fjantig röst.
Jag hade alltså drömt allting? Och smällen i huvudet var en kudde Sofie hade kastat..
Sofie flinade mot mig.
-Berätta nu! Det måste ju vara om Harry Styles du drömde!
-Ja och du väckte mig presic när vi skulle kyssas! Sa jag tjurigt på skojj.
-Haha, oj men förlåt då! Men idag är ju den stora dagen!
Jag var tvungen att tänka till lite, men sen kom jag på.
-Konserten, ja! Det kommer bli awsome! Sa jag.
-Ja eller hur!
Helt plötsligt fick jag lite panik, det var så mycket jag skulle hinna med innan, äta, dusha, sminka mig, fixa håret, bestämma kläder, sen tog det ju ett tag att ta bussen dit!
-Vad är klockan?! Sa jag.
-Åtta,sa Sofie.
-Va, bara åtta? Och du väckte mig såhär tidigt! Sa jag förvånat.
-Förlåt , men du väckte faktiskt mig först! När du pratar i sömnen och har dig, nu kommer jag inte kunna somna om ändå, frukosten börjar väl halv nio? Sa Sofie.
När man bokade hotellet ingick frukostbuffé som man får varje morgon under vistelsen.
-Ja, vi kan väl lika gärna gå upp och klä på oss och så , sen går vi ner till frukosten, sa jag och sträckte på mig.
Sofie nickade och först dushade Sofie sen jag.
Efter det klädde vi på oss och gick ner.
När vi kom ner var det öppet och några hade redan slagit sig ner vid borden. Vi kollade oss omkring för att se om vi såg Isabelle, men hon syntes inte till.
Vi ställde oss i kön och började kolla ut över godsakerna som fanns. Det fanns ju så mycket, jag skulle aldrig kunna bestämma mig! Det fanns, massor olika mackor med olika pålägg, ägg, äggröra, bacon, olika sorters youghurtar, med olika flingor till, exotisk frukt, gröt, pannkakor med tillbehör, olika omeletter och ja massor fanns det! Till dricka kunde man välja på olika juicer, kaffe, thé, oboy, saft, vatten med bubblor och vanlig vatten.

När vi väl hade valt så hittade vi ett fyra bord där vi satte oss.
Jag bestämde mig tillslut för en macka med ost och gurka och en skål med youghurt och flingor.
Sofie tog pannkakor med sylt och ett glas äppeljuice.
Efter ett tag kom Isabelle också , vi vinkade så hon såg oss och hon kom och satte sig vid oss.
Hon var riktigt fint klädd, hon hade ett vitt linne med lite paljetter upptill, över det hade hon en svart kavaj. Hon hade ett par vita jeans, en gucci väska och en guld klocka, hennes hår var perfekt och hon hade ett par svarta jeffrey campbell skor.
-Va fin du var idag! Sa Sofie och log.
-Man tackar! Jag ska på möte med en av New yorks största och bästa frisör.Han vill samarbeta med mig! Så vi får se hur det blir, berättar för er efter mötet , sa Isabelle glatt.
-Oh va spännande! Sa jag och log.
-Ja, och ni ska ju på one directions konsert idag! Så ni kommer nog vara minst lika fina,jag åker direkt efter frukosten så hinner nog inte se er uppklädda, men Emma du kan väl skicka en bild till mig? Sa Isabelle.
Jag nickade.

Från Sofies syn:

Vi hade ätit klar frukosten och sakt hejdå till Isabelle. Nu var vi uppe på rummet och skulle börja göra iordning oss!
Konserten började klockan tre, men vi var tvugna att åka runt tio över två. Isabelle hade förklarat för oss vart bussen gick och vilken buss det var vi skulle ta.
Vi båda tog en varsin stol och satte oss framför den stora spegeln på rummet. Emma hade satt på sin plattång och väntade på att den skulle bli varm, jag satt och sminkade mig.
-Jag kom just på en sak! Typiskt att jag inte fixade mig mer igår, för jag träffade ju dom då! Men jag visste ju inte att jag skulle göra det..Sa Emma och började platta håret eftersom plattångne hade blivit varm.
-Men dom tyckte säkert du var söt i alla fall, sa jag och log mot Emma.

Efter cirka två timmars fixande var vi klara och klockan var runt elva.
Min outfit fick bli, ett par ljusa lite slitna jeansshorts ( det var ju varmt ute!) och ett linne med ett tryck på , till det hade jag mina svarta jeffrey campbell. Håret var uppsatt i en rufsig tofs och jag var lätt sminkad.
Emmas outfit var ett par svarta shorts, en vit cheap monday t-shirt, platt hår och ett par jeffrey campbell, sen var hon som jag lite lätt sminkad.
Det var tre timmar kvar tills vi skulle åka och vi hade inget att göra!
-Vi kanske kan shoppa lite innan? Sa Emma som förslag.
-Varför inte, sa jag.
Men vi bestämde oss för att hålla oss i närheten.
Vi gick till några klädaffärer.
Jag hittade en new yankee keps som var blå med vitt märke, den kan jag ha idag om solen skiner starkt. Emma hittade också en keps men en svart dc keps med vitt märke.
Vi var riktigt nöjda, vi var säkra på att vi hade tid kvar och gick i lite mer affärer , utan att ens kolla på klockan.
Efter ett tag började våra fötter värka och solen hettade på hela tiden, och det brändes lite i ansiktet, fast vi hade tagit på oss kepsarna. Emma hade tagit en bild av oss två i spegeln hemma på hotellet innan vi gick ut, hon kom på att hon skulle skicka den till Isabelle och drog upp telefonen.
-VA?! Klockan är två Sofie! Bussen går om tio minuter och vi måste hitta till busstation! Små skrek hon.
Jag röck till för att jag blev så skrämd.
Vi visste att busshållplatsen låg på samma gata som hotellet. Så vi försökte hitta tillbaka till hotellet. Men det var inte det lättaste bland allt folk och bilar. Vi hade väl inte tappat bort oss i New york?

Från Emmas syn:

Äntligen hade vi hittat till hotellet och sen till busshållplatsen. Men det hade tagit en kvart! Så vi hade missat bussen som gick tio över. Nästa buss gick om fem minuter. Men vi skulle komma tio minuter försenat..
Det ändå vi kunde hoppas på var att bussen inte stannade på så många hållplatser på vägen dit och att något att annat var föresenat vid konserten, så att dom inte hade börjat släppa in än, eller att i alla fall dom inte hade stängt ingången!

Tjugo över kom bussen och vi hoppade på. Den stannade vid varje hållplats.. Det var trångt och varmt i bussen , trots att dom hade öppnat några fönster.
Tillslut var vi alla fall framme, men det hade tagit fem minuter längre än vad vi hade räknat med. Klockan var nu kvart över tre..Som tur i oturen hittade vi arenan direkt. Det var ett långt staket av järn som var uppställt som en gång mot en stor ingång. Det var inget folk som stog där så vi antog att alla hade gått in. I början av gången stog en skylt, "One direction" stog det på den. Det måste ju vara rätt! Vi började springa, vid ingången stog en vakt, han skulle presic stänga när vi kom.
Han kollade på oss.
-Lucky that you came now, i should just close! Sa vakten och gick fram.
Han höll fram hande
-Tickets please.
Jag började rota i väska , typiskt att dom skulle ligga längst ner , va korkad jag var!
Vakten kollade lite otåligt på oss, jag blev mer stressad och verkligen rev i väskan men tillslut fick jag upp dom.
-Thanks, han rev av en bit och gav oss tillbaka lappen , så vi kunde se vart vi skulle sitta och så.
-Now you go up the stairs and then to the door where is stand " one directionen".
Vi nickade.
-You should hurry! They start soon, ropade vakten efter oss.
Vi började små springa.

Vi hade hittat dörren och gått in , nu var det bara hitta rätt rad, och platserna förstås. Det var rätt mycket folk och alla satt ner. Scenen var som tur va tom så dom hade inte börjat än. Vi hittade rätt rad, men självklart var platserna i mitten, så vi var tvugna att ta oss förbi allas ben.
Vi började gå och alla gjorde plats vi log som tack.
Sedan kom vi fram till några som satt med benen raka så att vi inte kom fram. Dom såg att vi kom men dom bara kollade bitchigt på oss.
-Excuse us, sa jag snällt och slog.
Tjejen som satt längst mot oss bara flinade. Förstog hon inte engelska eller sket hon bara i det jag sa?
Jag försökt komma förbi trots deras ben , det kändes som om någon av dom tog krokben på mig och jag snubblade till.
Tjejerna började skratta. Jag bestämde mig för att strunta i dom och hittade tillslut våra platser, Sofie kom tätt efter och vi satte oss. Nästan exakt när vi satt oss hörde vi hur början på "What makes you beautiful" kom, killarna sprang in på scen. Alla började skrika helt hysteriskt, likaså vi.
Dom började sjunga och det lät helt fantaskiskt, mycket bättre live! Dom sjöng fler låtar och ibland sjöng alla i publiken med. Det var en härlig och rolig känsla. "One thing" spelades. Min favorit låt! Jag sjöng med som dom flesta andra tjejerna, för full hals! Jag var som i en annan värld!


 



Bild 1: Sofies keps. Bild 2:Emmas keps.
Bild 3: One direction på scen.

Bilderna är lånade från google.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Där fick ni del 4! Vilken dröm Emma hade, trodde ni det var på riktigt först? Vilken otur att dom missade bussen! Deras plater var ju i mitten , va typiskt! Vilka dryga tjejer som inte släppte förbi dom och skrattade när Emma snubblade till? :o Men killarna verkade ju vara såååå bra live! Grymt, Emma verkade ju älska det!

Fortsätt läs för att se vad som händer! Konserten är ju inte slut än och efter är det ju signering av deras skiva! Det får ni inte missa, säkert händer en massa annat också!

Btw, ni är så grymma! Har fått rätt mycket mer läsare nu, tack för att ni vill titta in! :) Det gör mig glad, fortsätt gärna med det och glöm inte att jag blir glad av kommentarer också. Glöm inte, om ni kommenterar kommer inläggen snabbare!
Thanks!
xoxo




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0