Gotta be you-Del 3

Tidigare:
-Man kanske borde ta plus meny? Undra om dom har det här, det borde dom väl ha? För då får man ju extra stor drick och pomme! Sa jag.
Istället för att svara tog Emma ett hårt grep om min arm.
-Aj! Va gör du? Sa jag
, hon tröck riktigt hårt och jag försökte skaka mig loss.
Men hon släppte inte!Jag kollade på henne och såg hur hennes ögon var uppspärrade, hon började andas snabbare och hon skakade till och med lite. Hon skulle väl inte få något slags anfall,tänkte jag för mig själv och började bli orolig.
-Emma? Va är det? Sa jag och jag hörde på min röst hur orolig jag var.
Emma svarade inte, hennes blick var riktad framåt. Hon såg faktiskt lite läskig ut, som förestelnad. Hennes ögon rörde sig inte, det var något hon kollade på.

Del 3:
Från Sofies syn:

Jag kollade framför mig, åt det håll Emma kollade alltså.
Ett par meter framför ser jag hur ett gäng på kanske fem personer närmar sig? Var det det hon kollade på? Var hon kanske rädd för dom? Såg dom läskiga ut? Jag försökte kolla nog. En av killarna hade riktigt lockigt hår, det såg nästan ut som Harry Styles! Jag kollade ännu nogrannare, vänta nu, det var ju Harry Styles! Jag kollade på dom andra killarna, Louis, Zayn, Liam och Niall gick också där. Hela one direction var på väg mot oss, samma gata som oss! Om någon minut eller kanske en halv minut skulle jag se dom på nära håll. Självklart blev jag lite uppspelt, men jag reagerade inte på samma sätt som Emma hade gjort! Var det verkligen det hon reagerade på? Hade hon sett på så långt håll att det var dom?
Killarna var hade nu kommit så dom var framför oss, dom stannade.
-Is she okey? Frågade Niall lite oroligt.
Egentligen skulle jag blivit så glad att jag hade hoppat upp och ner eftersom Niall Horan pratade med mig!
Men jag var tvungen att samla ihop mig, annars skulle dom tro vi var helt galna , plus att det var lite allvar Emma verkade ju inte må särskilt bra, eller nåt konstigt var det ju i alla fall.
-No, i don't really know what happend to her, she just stopped and grabed my arm then she just stand still, like shes doing know. Sa jag med min krassliga engelska.
-Hello, my name is Niall, i just wonder if you are okey? Han ställde sig framför Emma och klappade henne på axeln.
Emma hade slutat stirra rakt ut i tomma intet, jag såg en tår komma ner från hennes kind, men det måste varit en glädje tår för hon log.
-Hi, i'm okey, svarade hon.
-Va hände? Frågade jag Emma.
-Förlåt, jag blev så chokad, jag visste inte vad jag skulle ta mig till, jag så ju att one direction gick längre bort på gatan, jag har aldrig reagerat såhär förrut.. Sa Emma och en till tår föll från hennes kind.
-Why are you crying, are you sad, has something happend? Sa Zayn med lung röst och kollade in i Emmas ögon samtidigt som han lade en hand på hennes axel.
-No, i'm sorry. I'm not sad just so happy!
Zayn pustade ut.
-Good, i hate to see people when the are crying beacuse the are sad! Sa Zayn.
-Why are you happy then? Sa Harry nyfiket.
Förstog dom inte att det var för att hon hade sett och träffat dom?
- This is little ambarrasing to tell infront of you but, you are my biggest fan, youre like everything to me! I think about you guys night and day, and then when i saw i just got a weird reaction, it has never happend before. Hon tårkade bort tårarna, so that's why i'm happy, to see you! And sorry for me acting weird, i feel so stupied.
-Thats so cute of you! I love when fans tell me stuffs like that, it's make me so happy! And don't feel stupided! Sa Louis och log mot Emma. Dom andra killarna nickade och höll med.
-If you have time for it, do you want to take a picture whit us? Frågade jag.
-Sure, we would love to! Sa Liam och alla killar ställde sig brevid oss. Förutom Harry han frågade artigt en gubbe som gick förbi på gatan om han ville ta en bild av oss alla. Gubben svarade jag och jag lämnade fram min mobil som han tog ett fotot med. Sedan ställde vi oss alla till rätta.
-Thanks! Sa vi alla till gubben när bilden var tagen.
-You are welcome! Sa gubben och gick sedan iväg.
-So where are you from? Frågade Niall.
-Sweden, svarade vi.
-Oh sweden, "köttbulle" sa Niall på svenska och vi alla började skratta.
Så lättsamma killarna var,man kunde snacka och skojja med dom hur lätt som helst. Dom verkar gilla alla sina fans! Så underbara killar!
-Are you coming to the consert tomorrow? Frågade Liam.
Vi nickade.
-Yes, it's going to be amazing! Svarade vi.
-Haha, we hope so to! Sa Harry.
-Sorry girls, would love to talk to you more, but Paul is waiting for us in our hotell. We have to get up early in the morning tomorrow , hope you understand! Sa Liam.
-We understand, sa jag.
-But we see you tomorrow i guess? Sa Liam.
-Yes we do! Sa jag.
-Bye! Sa killarna
-Bye!
Killarna gick i väg.

Emma slog sig för pannan.
-Hur kan jag vara så dum? Dom måste trott jag var knäpp.
Jag försökte göra allt för att Emma inte skulle känna sig dum.
-Nej då, dom förstog nog. Du är ju ett så stort fan av dom!Klart du blir chokad om du ser dom när du inte är beredd på det, det är ju något du drömt om hela livet. Plus att dom brydde sig ju om dig, dom undrade ju om du var okej! Va glad för det.
Emma log.
-Tänk att one direction kom fram till oss och undrade om jag var okej! Dom brydde sig alltså om mig! Emma log med hela ansiktet.
-Haha ja exakt! Jag log också.
Emmas mobil började ringa, det var Isabelle, jag hade nästan glömt bort att hon skulle ringa, jag var så tagen av one direction.
Emma sa något om mc donalds, sen sa hon: nahe, aja, okej, mm, ses snart, hejdå!
Hon lade på och himlade med ögonen.
-Va sa hon?
-Hon tyckte inte mc donalds var en så bra idé, hon sa att hon kunde betala och vi kunde ta ett lite finare ställe men att dom ändå hade hamburgare där. Sa Emma.

Från Emma syn:

Vi hade gått tillbaka till hotellet och mött upp Isabelle. Efter ett tags letande hittade vi ett bra ställe. Vi pustade ut då vi slog oss ner vid ett bord på resturangen.
Jag och Sofie hade beställt en varsin hamburgartallrik och Isabelle hade tagit någon konstig soppa.
Drickan kom som vanligt före maten, jag drack lite av colan samtidigt som jag bestämde mig för att berätta allt jag och Sofie hade varit med om den senaste kvarten.
-Du skulle bara veta vilka vi har träffat! Sa jag och kollade på Isabelle.
-Jaså? Vilka har ni träffat då? Sa Isabelle.
-One direction! Sa jag och höjde rösten.
Några vi borde brevid blängde lite på mig.
Isabelle rynkade ögonbrynen.
-Du behöver inte skrika Emma!
Va? Var det den ända kommenteraren hon hade? Skulle hon inte vara glad för våran skull? Hon visste ju att jag älskade one direction men det ända hon sa till svar var att jag inte skulle skrika?
-Okej förlåt, men hallå one direction! Sa jag.
-Jaja, kul för er, sa Isabelle like nonchalant och kollade omkring sig på resturangen.
Jag hade nog världens konstigaste storasyster!
-Såklart det var kul för oss! Det är ett världskänt band, flera miljoner skulle vilja vara i våra skor eftersom vi snackat med dom! Sa jag.
-Jo jag vet att dom är kända, men samtidigt är dom människor. Jag tror dom ibland tröttnar på kändiskapet och vill att folk tar dom som vilka killar somhelst, att dom ska kunna gå på stan utan att få flera hundra tjejer springades eftersom, så man behöver ju inte se på dom som värsta mikraklet! Dom är säkert trötta på fans som du! Sa Isabelle och kollade ner i sin Iphone.
Isabelle skulle alltid komma med sina smart kommentarer , det var därför vi bråkade så mycket när hon fortfarande bodde hemma.
-Ja jag förstår va du menar! Men förlåt att jag var lite glad då.. Sa jag tjurigt.
Isabelle öppnade munnen för ett svar med just då kom en servitris.
-Two hamburgures and one mexican soup? Sa hon och log artigt.
-Yes, sa Isabelle.
Hon ställde ner tallrikarna och vi började äta direkt.
Trots att hamburgen var riktigt god brydde jag mig inte så mycket, jag var fortfarande så tjurig på Isabelle att det var det ända jag tänkte på.
-Smakade det bra? Sa Isabelle och kollade på Sofie.
För första gången sen vi gick in i resturangen sa Sofie något.
-Ja den var jätte god!
-Så bra, sa Isabelle.
Isabelle frågade inte mig, så dryg hon var? Jag blev ännu tjurigare.
-Din soppa då, var den god? Frågade Sofie Isabelle.
-Ja den var utsökt, sa Isabelle och log fånigt.
Utsökt, vilket fjantigt ord! Tänkte jag för mig själv.
-Sluta rynka pannan som en barnunge nu Emma, bete dig lite fint, vi är på resturang, sa Isabelle strängt.
Jag sa inget och fortsatte se tjurig ut.
-Är du femton eller hur var det nu igen? Okej förlåt för det jag sa, du träffade one direction ja va coolt, kan du skärpa dig nu? Sa Isabelle.
Jag ignorerade henne helt.

Från Sofies syn:

Middagen på resturangen blev inte särskilt lyckad. Emma satt och tjura och jag och Isabelle pratade inte särskilt mycket. Det ända som gjorde det lite bättre var att hamburgaren var god.
Vi var i alla fall tillbaka på hotellet.
Emma var inne i badrummet och borstade tänderna, jag satt i min säng och väntade på min tur.
Då knackade det på dörren.
-Öppnar du? Ropade Emma med konstig röst eftersom hon hade tandborsten i munnen.
-Visst! Ropade jag tillbaka.
Det var Isabelle.
-Hej, förlåt om jag stör!
-Hej, det är ingen fara..Sa jag och undrade vad Emma skulle säga.
Isabelle klev in, jag la märket till att hon hade en stor påse med sig.
Emma kom ut ur badrummet, hon kollade inte ens på Isabelle.
-Emma snälla du förlåt, jag har känt mig jätte dum ända sen det på resturangen. Verkligen förlåt för det jag sa, jag vet ju hur mycket du älskar one direction och jag är så glad för din skull! Men jag var trött efter mötet för det gick inte så bra..Så jag var rätt tjurig och trött. Hoppas du förlåter mig, jag tog i alla fall med sak som kanske skulle gott göra dig lite! Jag vet att du alltid har velat ha sånna här! Och Sofie, hon vände blicken mot mig, du ska också få ett par!
Emma kollade upp på Isabelle och log.
-Förlåter du mig? Sa Isabelle.
Emma nickade och gick fram och gav Sofie en kram.
-Kom Sofie du också, sa dom och jag gick fram och vi alla gav varandra en grupp kram.
Det kändes riktigt bra att dom var sams igen , trots att dom inte var osams så länge.
Isabelle tog upp två kartonger ur påsen, det såg ut som skokartonger? Jag blev genast fundersam.
Hon räckte fram en till mig och en till Emma.
Vi kollade på varandra och räknade till tre innan vi öppnade.
WOW! Världens snyggaste skor, ett par som jag alltid viljat haft! Ett par svarta jeffrey campbell!
Jag kände hur hela jag lös upp. Det gjorde Emma också, vi kollade glatt på varandra sedan på Isabelle.
-Oh tack så mycket världens bästa storasyster! Sa Emma och kramade Isabelle.
-Ja tack så jätte mycket, jag har alltid velat ha ett par av dom här! Sa jag och kramade också om Isabelle.
-Tur att ni gillade dom! Jag tänkte att ni kunde ha dom imorgon! Sa Isabelle.
Ja jusste, imorgon, dom skulle bli perfekta!
-Ja det blir perfekt! Sa Emma som om hon tänkte samma sak.
-Jag tog svarta för det passar till allt, sa Isabelle.
-Ja svarta är snyggast tycker jag! Sa jag.
-Vilken tur då, log Isabelle.
Vi drog på oss skorna och började gå runt i rummet.
-Så sköna dom var!Sa Emma.
Jag nickade och "mm:ade" samtidigt som jag låsades gå som en modell , Emma gjorde likadant och Isabelle skrattade åt oss.
-Hur visste du våra storlekar försesten? Frågade Emma.
Det hade jag inte tänkte på men när väl Emma frågade började jag också undra, för skorna passade ju perfekt.
-Hihi, det ni! Sa Isabelle och blinkade med ena ögat.
Efter ett tag av snacka och skratt gick Isabelle tillbaka till sitt rum och innan hon gick tackade vi ännu en gång.
Vi gjorde oss i ordning och bytte om till pyjamas och så.
Emma släckte lampan och vi kröp ner i varsin säng.
-Imorgon är den stora dagen! Sa jag och log mot Emma, även fast hon kanske inte såg det eftersom det var så mörkt.
-Mm, det kommer bli awsome, vi borde nog sova så att vi orkar.
-Godnatt!
-Godnatt!
Jag somnade med ett leénde på läpparna.





Bild 1: One direction som tjejerna mötte på gatan.
Bild 2: Skorna som Sofie och Emma fick av Isabelle.

Bilderna lånade från google!

-----------------------------------------------------------------------------------------
Del 3, som blev rätt lång. Oj vilken dag det var för tjejerna! Äntligen fick ju träfffa på one direction! Men det första mötet med dom blev ju helt klart annorlunda än vad tjejrna kanske tänkt sig? Helt plötsligt kom dom ju bara där på gatan! Emma reagerade ju ganska konstigt, eller vad tycker ni? Skulle ni reagera så om ni fick träffa one direction? Tyckte dom hon var konstig? Visst var dom shyssta föresten?
Isabelle gillade inte idén med mc donalds, är hon lite snobbig av sig? Va dryg hon var mot Emma på resturangen? Och stackars Sofie som satt där nästan helt tyst medan dom tjafsade..Va var det egentligen som gick dåligt på mötet, som gjorde att hon blev så tjurig?
Men hon sa ju i alla fall förlåt och allt löste sig, plus att tjejerna fick snygga skor! I nästa del är ju konserten också, vad händer då? Det får ni inte missa! :)

Glöm inte att om ni kommenterar får jag mer "energi" till att skriva, så då kommer nog inlägget snabbare! :D Somsagt gör jag gärna länkbyten också :)
xoxo


Kommentarer
Nellie

Heej :) Visst kan vi göra ett länkbyte, du länkar väl också? Lämna en kommentar på min blogg när du länkat så gör jag det med! :)

2012-07-18 @ 11:17:22
URL: http://storysofonedirection.blogg.se/
Elsa

Hen gumman! Jättesöt blogg du har! Jättebra novell! Keep going! Btw så kolla gärna in min blogg (^) jag skriver oxå noveller och håller nu på med en sommarnovell! Hare jättebra och fortsätt skriva, känner på mig att den här novellen kommer bli jättebra!!!! Xxxx

2012-07-20 @ 00:57:18
URL: http://alskarharrystyles.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0