Gotta be you-Del 2

Tidigare:
Vi bytte om så vi hade bikini under våra vanliga kläder och gick ner. Emma hade rätt, dom hade en pool i källaren. Vi hoppade i direkt och simmande runt. Vattnet var uppvärmt så det var jätte skönt, det en riktig spakänsla i rummet, med lugn musik, tända ljus och vilostolar längs poolkanterna. Vi började skvätta vatten på varandra och skrattade högt. En tant som simmande runt i poolen kollade tjurigt på oss.
Men vi bara fortsatte att skratta, dom har dagarna kommer bli toppen! Det kände jag på mig.

Del 2:
Från Emmas syn:
Efter ha badat ett tag hade vi gått upp till rummet, dushat, bytt om och sen fixat till oss lite. Det började närma sig middagsdags och vi var hungriga! Eftersom vi var lite osäkra på om vi fick gå ut och äta så hade vi bestämt oss att äta på hotellets resturang. Sofie satt och sminkade sig, hon var riktigt nogrann.
-Varför gör du dig såå fin, vi ska inte på nobellmiddag? Sa jag till Sofie.
-Nej, men det är inte varje dag man är i New york? Då kan man ju passa på att vara lite fin. Sa Sofie koncentrerat med blicken fokuserad i spegeln.
-Jag ska i alla fall inte fixa mig så fint, förutom imorgon då! Sa jag och blev glad av tanken att vi skulle få se one direction uppträda live!
Sofie skrattade och råkade peta mascaran i ögat.
-Aj! Skrek hon och höll sig för ögat.
Jag kunde inte låta att börja skratta.

Efter ett tag var vi i alla fall nere på entré plan där resturangen skulle ligga. Vi kollade oss runt lite tills vi hittade den. Menyn fanns utanför, vi började kolla och funderade på vad vi ville ha. Alla rätter verkade vara så konstiga.
Sofie slog till mig lätt på armen.
-Vad?
-Kolla priserna! Viskade hon lätt i mitt öra så ingen skulle höra, trots att dom flesta ändå inte förstog svenska.
Jag letade med blicken efter priserna, längst till höger efter varje rätt stog dom. Jag hoppade nästan till, shit va dyrt!
-Här kan vi inte äta, sa jag och spärrade upp blicken.
Vi gick lite diskret därifrån.
Sen satte oss i några soffor i lobbyn.
-Nu då? Sa Sofie.
-Jag antar väl att vi måste gå ut och hitta något ställe, Isabelle blir nog inte arg. Bara vi är försiktiga och inte går så långt, sa jag.
Vi började gå mot utgången , just då mötte vi Isabelle som skulle in.
-Tja tjejer, vart är ni påväg? Sa hon, hon lät lite förvånad, men inte arg.
-Jo vi hade tänkt gå ut att äta, men bara här i närheten, för vi var så hun..började jag snabbt rabbla på innan Isabelle avbröt mig.
-Haha, det är lungt. Jag bara undrade vart ni skulle! Jag hänger föresten gärna på, men jag ska bara upp och lämna väska och byta om, men ni kanske kan börja kolla lite efter något matställe? Så ringer jag er sen så kommer jag dit och om jag inte hittar får ni möta mig. Men gå inte allt för långt bara, sa Isabelle.
Vi nickade.
-Men ring sen då! Sa vi och började gå.
Isabelle nickade och gick in i hotellet.

Från Sofies syn:

Vi började kolla oss runt efter ett bra ställe. Vi hade bestämt oss för att ta hamburgare eller liknande efter vi båda var sugna på det. Gatan som hotellet låg på var stor och dom flesta resturanger här verkade vara mer för överklassen och dom hade säkert inga hamburgare där. Jag la märktet till en gata som svängde av där man såg  en mc donald's skylt lite längre ner.
-Mc donald's! Utbrast jag.
-Var? Sa Emma förvirrat och kollade sig omkring.
-Där nere,sa jag och pekade ner för gatan.
-Oh toppen! Inte särskilt långt ifrån eller!
Vi svängde av och började gå ner för gatan. Skylten var ändå rätt långt bort så det skulle nog ta ett tag och gå dit. Gatan var nästan helt tom, då och då kom en cyklist eller någon som var ute och gick med hunden och lite längre fram gick ett gäng folk, men annars var det tomt.
Vi gick och pratade om vad vi skulle ta för något.
-Jag är verkligen vrålhungrig! Så jag tar nog en big mac! Sa jag.
-Jag är också rätt hungrig, en big mac tar jag nog också! Sa Emma.
-Man kanske borde ta plus meny? Undra om dom har det här, det borde dom väl ha? För då får man ju extra stor drick och pomme! Sa jag.
Istället för att svara tog Emma ett hårt grep om min arm.
-Aj! Va gör du? Sa jag, hon tröck riktigt hårt och jag försökte skaka mig loss.
Men hon släppte inte!Jag kollade på henne och såg hur hennes ögon var uppspärrade, hon började andas snabbare och hon skakade till och med lite. Hon skulle väl inte få något slags anfall,tänkte jag för mig själv och började bli orolig.
-Emma? Va är det? Sa jag och jag hörde på min röst hur orolig jag var.
Emma svarade inte, hennes blick var riktad framåt. Hon såg faktiskt lite läskig ut, som förestelnad. Hennes ögon rörde sig inte, det var något hon kollade på.



Den världskända mc donald's logan! En sån skylt som Sofie fick syn på!

-----------------------------------------------------------------------------

Okej del 2! Inte så värst lång, men lite spännande på slutet? Eller va tycker ni? Vad var det egentligen Emma kollade på? Varför reagerade hon sådär? Och mc donald's, va tror ni Isabelle tycker om det?
Läs vidare får ni se, jätte tacksam för kommentarer! Ni är sååå gulliga om ni vill lämna en kommentar, tack på förhand isåfall. Jag gör gärna länkbyten osv också, kommentera bara om de är så att ni vill det, så fixar vi det!Och one direction kommer med sen, håll ut! ;)
xoxo




Kommentarer
Anonym

Bra novell. :-)

2012-07-16 @ 21:56:36
URL: http://fiapias.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedirection

Den här bloggen är en novell blogg, novellerna kommer handla till största del om one direction. Novellen som blir först ut är "Gotta be you". Hoppas ni stannar kvar här och tittar in flera gånger!

RSS 2.0